Niebezpieczny przejazd kolejowy w Lublinie. Mieszkańcy chcą zmian

Tragiczny wypadek na przejeździe kolejowym na ul. Letniskowej w Lublinie
Tragiczny wypadek na przejeździe kolejowym na ul. Letniskowej w Lublinie | fot. KMP Lublin

Mieszkańcy domagają się przywrócenia znaku STOP i szlabanów na przejeździe kolejowym na ul. Letniskowej, przy Zalewie Zemborzyckim. Tylko w tym roku na tym przejeździe doszło do dwóch groźnych wypadków, w tym jeden śmiertelny.

Lublin. Niebezpieczny przejazd kolejowy na ul. Letniskowej

Tylko w tym roku na przejeździe kolejowym przy ul. Letniskowej w Lublinie doszło do dwóch poważnych wypadków, z czego jeden zakończył się tragicznie. Zginął w nim mieszkaniec Zemborzyc, bliski znajomy radnego Leszka Daniewskiego. Sytuacja ta skłoniła radnego do ponownego podjęcia interwencji w sprawie poprawy bezpieczeństwa na tym przejeździe, który od lat budzi obawy lokalnej społeczności. W swojej interpelacji skierowanej do prezydenta Lublina, radny Daniewski apeluje o przywrócenie znaku „STOP” oraz zamontowanie rogatek, co mogłoby zapobiec kolejnym wypadkom.

W interpelacji radny Daniewski przypomina, że w przeszłości wnioskował już o poprawę oznakowania na tym przejeździe, jednak do tej pory nie podjęto zdecydowanych kroków, które zwiększyłyby bezpieczeństwo. Radny, działając również w imieniu Rady Dzielnicy Zemborzyce oraz Wójta Gminy Konopnica, wysłał oficjalne pismo do PKP Zakład Linii Kolejowych w Lublinie, domagając się natychmiastowej decyzji w sprawie przywrócenia znaku „STOP”. Daniewski argumentuje, że brak odpowiedniego oznakowania stanowi zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników drogi, co potwierdzają ostatnie tragiczne wydarzenia.

>>> Wypadki, o których wspomina radny Daniewski:

Przejazd kolejowy wkrótce będzie bezpieczniejszy

Odpowiedź na interpelację, udzielona przez Tomasza Fulara, zastępcę prezydenta Lublina, wskazuje, że miasto podjęło kroki w celu poprawy bezpieczeństwa na omawianym przejeździe. W sierpniu 2024 roku Wydział Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością zwrócił się do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z wnioskiem o podniesienie kategorii przejazdu kolejowo-drogowego, co umożliwiłoby zastosowanie odpowiedniego oznakowania, w tym znaku B-20 „STOP”. Mimo upływu czasu, miasto nie otrzymało jeszcze odpowiedzi od PKP, co utrudnia dalsze działania.

Mimo braku formalnej zgody ze strony PKP, Urząd Miasta Lublin planuje wprowadzenie dodatkowych rozwiązań, które mogą tymczasowo poprawić bezpieczeństwo na tym odcinku. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Tomasza Fulara, miasto przeprowadzi korektę oznakowania pionowego, umieszczając znaki ostrzegawcze A-10 oraz słupki wskaźnikowe G-1f. Projekt tych zmian został już sporządzony i jest na etapie opiniowania, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Po uzyskaniu odpowiednich zgód, projekt zostanie przekazany do realizacji przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego.

Radny Daniewski podkreśla, że działania te, choć istotne, są jedynie doraźnym rozwiązaniem. Bez zdecydowanej reakcji ze strony PKP i wdrożenia pełnych środków bezpieczeństwa, takich jak rogatki i znak „STOP”, istnieje realne ryzyko, że dojdzie do kolejnych tragedii. Daniewski apeluje o pilne wdrożenie postulowanych zmian, wskazując, że bezpieczeństwo na tym przejeździe powinno być priorytetem dla wszystkich instytucji odpowiedzialnych za zarządzanie ruchem kolejowym i drogowym.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.