Wniosek o dodatkowy zasiłek opiekuńczy od 20 grudnia ZUS. Wzór oświadczenia do pobrania

Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Lublinie
Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Lublinie | fot. Dominik Wąsik

Na czas nauki zdalnej w szkołach, czyli od 20 grudnia do 9 stycznia, rodzice skorzystają z dodatkowego zasiłku opiekuńczego. Zobacz wzór oświadczenia i pobierz wniosek.

Wniosek o dodatkowy zasiłek opiekuńczy

Dodatkowy zasiłek opiekuńczy będzie przysługiwał na opiekę nad uczniami poniżej 8 lat oraz starsze dzieci z orzeczoną niepełnosprawnością. W przypadku ucznia do 16 lat wymagane jest orzeczenie o niepełnosprawności; ucznia do 18 lat – orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, ucznia do 24 lat – orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

Zobacz także: Zdalne nauczanie od 20 grudnia. Jakie klasy przejdą na lekcje zdalne i do kiedy?

Świadczenie nie należy się, jeśli dzieckiem może zająć się drugi opiekun, np. rodzic, który korzysta z urlopu rodzicielskiego, wychowawczego lub jest bezrobotny. Dodatkowego zasiłku opiekuńczego nie wlicza się do limitu 60 dni zasiłku opiekuńczego w roku kalendarzowym, przyznawanego na tzw. zasadach ogólnych.

Do wypłaty świadczenia potrzebne jest oświadczenie rodzica – wniosek o zasiłek opiekuńczy Z-15A. Należy je przesłać pracodawcy lub zleceniodawcy. Rodzic, który prowadzi własną firmę, składa dokument w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych – może to zrobić przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS.

Wniosek o dodatkowy zasiłek opiekuńczy – PDF wzór oświadczenia

Kliknij, aby pobrać wniosek: LINK

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.