W tym miejscu dochodzi do wielu wypadków z powodu nadmiernej prędkości. Miasto ograniczyło prędkość z 70 do 50 km/h

Dachowanie seata na al. Tysiąclecia
Dachowanie seata na al. Tysiąclecia | fot. reporter Janusz Żychowicz

Na łuku drogi al. Tysiąclecia w Lublinie, w rejonie młyna Krauzego, każdego roku dochodzi do licznych wypadków spowodowanych nadmierną prędkością. W trosce o bezpieczeństwo kierowców i pieszych miasto postanowiło obniżyć dozwoloną prędkość w tym miejscu z 70 do 50 km/h.

Lublin. Zmiany w organizacji ruchu na al. Tysiąclecia

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o planach zmiany stałej organizacji ruchu na al. Tysiąclecia, na odcinku od ronda Dmowskiego (z flagą) do al. Witosa, polegającej na ograniczeniu prędkości z 70 do 50 km/h. W tym miejscu pragnęlibyśmy przeprosić naszych Czytelników za wprowadzenie w błąd, ponieważ jak się okazało, Wydział Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością Urzędu Miasta Lublin nie wprowadził takich zmian, jak to zapowiadał jeszcze w grudniu zastępca prezydenta Lublina ds. inwestycji i rozwoju, Tomasz Fulara.

>>> Materiał z grudnia: Z 70 km/h na 50 km/h. Kierowców w Lublinie czeka zmiana prędkości na jednej z głównych tras

Przypomnijmy, że w połowie grudnia 2024 r. Tomasz Fulara na interpelację miejskiego radnego Bartłomieja Bałabana dotyczącą poprawy bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych na al. Tysiąclecia, w rejonie skrzyżowania z Działkową, odpowiedział: „Opracowane zostały dwa projekty zmian stałej organizacji ruchu na al. Tysiąclecia, których celem jest poprawa bezpieczeństwa. Przewidują one zmniejszenie dopuszczalnej prędkości z obecnych 70 km/h do 50 km/h. Zmiany obejmą odcinek al. Tysiąclecia od ronda im. Romana Dmowskiego do al. Wincentego Witos”.

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie poinformował nas w czwartek, 23 grudnia, o planowanych zmianach w oznakowaniu na al. Tysiąclecia, które przeprowadzono w piątek, 24 stycznia. Jak się okazało, zmiany w stałej organizacji ruchu różniły się od tych zapowiadanych przez zastępcę prezydenta Lublina. Wprowadzona zmiana oznakowania z 70 na 50 km/h dotyczy odcinka al. Tysiąclecia:

  • dla jadących w kierunku Świdnika: od skrzyżowania z ul. Działkową do wiaduktu ul. Grafa,
  • dla jadących w kierunku centrum: od wiaduktu ul. Grafa do ronda Dmowskiego (z flagą).
Przejście dla pieszych na al. Tysiąclecia przy ul. Działkowej
Znak B-33 ograniczający prędkość do 70 km/h na al. Tysiąclecia za przejściem dla pieszych przy ul. Działkowej przed zmianami | fot. DW
Usunięty znak B-33 ograniczający prędkość do 70 km/h na al. Tysiąclecia za przejściem dla pieszych przy ul. Działkowej
Usunięty znak B-33 ograniczający prędkość do 70 km/h na al. Tysiąclecia za przejściem dla pieszych przy ul. Działkowej – obecnie | fot. DW

W dalszym ciągu kierowcy jadący al. Tysiąclecia od ronda Dmowskiego (z flagą) w kierunku Świdnika mogą poruszać się z prędkością 70 km/h, jednak już w rejonie przejścia dla pieszych przy ul. Działkowej muszą zwolnić do 50 km/h. W przypadku kierowców jadących w kierunku centrum to już w rejonie wiaduktu ul. Grafa muszą ograniczyć prędkości do 50 km/h i z taką prędkością poruszają się już do samego centrum. Taka sama prędkość przez cały odcinek dotyczy kierowców jadących od ul. Mełgiewskiej w kierunku centrum, przy łączniku z al. Tysiąclecia.

Jak się dowiedzieliśmy, zmiany ograniczenia prędkości na al. Tysiąclecia w rejonie młyna Krauzego są związane głównie z poprawą bezpieczeństwa w tym miejscu. To właśnie w rejonie wiaduktu ul. Mełgiewskiej przy młynie Krauzego dochodzi do wielu wypadków, których główną przyczyną jest nadmierna prędkość.

„Projekt zmiany organizacji ruchu na al. Tysiąclecia został przygotowany w celu poprawy bezpieczeństwa na łuku drogi pomiędzy ulicami Działkową i Grafa, z jednoczesnym założeniem, że ograniczenie prędkości na tym odcinku wpłynie także na poprawę bezpieczeństwa pieszych na przejściu w rejonie ul. Działkowej. Rozpoczęliśmy już obserwację tego miejsca, aby ocenić czy wprowadzone rozwiązanie przyniosło poprawę sytuacji. W razie konieczności będziemy wprowadzać dodatkowe zmiany” – wyjaśnia Anna Czerwonka z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.

Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Jeździć nie umieją a nie nadmierna prędkość, te łuki można pokonywać spokojnie z prędkością 100km/h w deszczu dowolnym samochodem.