Dziś punkty obsługi klienta Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie przeżywają prawdziwe oblężenie. Wielu pasażerów chce zaoszczędzić przed podwyżką cen biletów, która zacznie obowiązywać od piątku.
Kolejki przed punktami obsługi klienta ZTM
Bilety komunikacji miejskiej drożeją od 1 lipca. Kto zdąży kupić 30-, 90, albo 150-dniowy, zaoszczędzi kilkadziesiąt złotych. W sporych kolejkach do punktów obsługi pasażera przy ul. Zielonej i ul. Nałęczowskiej ludzie czekali przez cały czwartek. Większość z przyzwyczajenia zdecydowała się na zakup biletu w sposób tradycyjny w punkcie ZTM.
Na preferencyjne warunki mogą liczyć pasażerowie rozliczający PIT w Lublinie. Mogą oni na podstawie PIT-u za 2021 r. złożyć wniosek o nadanie znacznika Lubelskiej Karty Miejskiej, który upoważnia do zakupu tańszego biletu. Jeżeli bilet kwartalny ze znacznikiem LKM kosztuje teraz 224 zł, a będzie za 244 zł, to jest to 20 zł różnicy. W przypadku 150-dniowego biletu to różnica rzędu 32 zł. Opłaca więc się przedłużyć bilet przed wejściem w życie nowej taryfy.
Przypomnijmy, że pasażerowie mogą zakupić bilety okresowe bez wychodzenia z domu przez stronę lubika.ztm.lublin.eu lub aplikację Lubika.
Zobacz także: Od piątku droższe bilety w komunikacji miejskiej. Chcesz zaoszczędzić? Musisz się pospieszyć
Kolejki do punktów ZTM Lublin były spowodowane nakładającymi się terminami. Do 30 czerwca mieszkańcy Lublina chcący korzystać z tańszych biletów komunikacji miejskiej powinni złożyć wniosek o przedłużenie ważności Lubelskiej Karty Miejskiej. Również 30 czerwca jest dniem przed wejściem w życie nowej, droższej taryfy biletów komunikacji miejskiej.
Zobacz także: Korzystasz z Lubelskiej Karty Miejskiej? Jej ważność upływa z końcem czerwca. Jak ją przedłużyć?
„W celu poprawy warunków obsługi naszych pasażerów, przed punktem przy ul. Zielonej 5 ustawiony został namiot Lubika, który zapewni oczekiwanie w zacienionym miejscu. Ponadto, przypominamy, że dużo lepsze warunki – większa sala obsługi, klimatyzowane pomieszczenia oraz więcej stanowisk obsługi, jest do dyspozycji pasażerów w punkcie przy ul. Nałęczowskiej 14” – mówi Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
Słabo to wymyślili. Chciałam dziecku kupić bilet 30.06 na 1 lipca na wycieczkę i powiedziano w kiosku że MPK zabronili w zranień sprzedawać !