Rozszerzona strefa płatnego parkowania powoduje, że przestrzeń dla pieszych drastycznie się kurczy, a centrum zmienia się w jeden wielki, płatny parking. – Nie chcemy takiego centrum Lublina! – mówi Krzysztof Lipka, Pieszy Lublin.
Jednym ze zwycięskich projektów do Budżetu Obywatelskiego w 2014 roku był projekt M-149, zakładający dopuszczenie kontraruchu rowerowego na wielu jednokierunkowych ulicach Lublina. Kontraruchu wciąż nie ma, brakuje bezpiecznych stojaków rowerowych, które odpowiednio usytuowane, mogłyby dodatkowo zapobiegać parkowaniu aut w rejonie przejść i skrzyżowań.
– Niestety na dzień dzisiejszy niema nadal wprowadzonego Kontraruchu zarówno w centrum jak i w innych częściach miasta. Dodatkowo mimo zapowiedzi i poparcia Policji, Straży Miejskiej, Urzędu Miasta nadal brak w Strefie Płatnego Parkowania odpowiednio usytuowanych stojaków. – informuje Krzysztof Kowalik, Porozumienie Rowerowe.
W ramach sprzeciwu Masa Krytyczna w tym miesiącu pojedzie w sprawie sprzeciwu dla takich działań.
Link do wydarzenia: Lipcowa Masa Krytyczna
Powaliło was całkowicie czyli, że co, że rowerzysta będzie mógł wjechać na jedno kierunkową drogę i na piernicząć pod prąd po srało was do reszty !? Żeby te stojaki nigdy w życiu się nie znalazły o to się dziś modlę. Jestem spoza Lublina nie będę jechał rowerem ah i wolę samochodem niż autobusem !