Stracił prawie 90 tys. zł. Został oszukany na pracownika banku

telefon, blik
fot. Policja

Uwierzył, że rozmawia z przedstawicielem banku. W trakcie rozmowy oszust twierdził, że ktoś dokonał nieuprawnionego dostępu do konta i wykonuje przelewy.

Fałszywy pracownik banku

Oszust przekonywał, że przelewy zostały zablokowane i konieczna jest ich autoryzacja, aby odzyskać pieniądze. Apelujemy o rozwagę podczas kontaktów z nieznajomymi.

43-letni mieszkaniec powiatu janowskiego zgłosił, że w poniedziałek został oszukany przez osobę podającą się za przedstawiciela banku. W trakcie rozmowy dowiedział się, że ktoś dokonał nieuprawnionego dostępu do jego konta i wykonuje przelewy. Wszystkie przelewy zostały zablokowane i konieczna jest ich autoryzacja, aby odzyskać pieniądze.

Postępował zgodnie z podawaną telefonicznie instrukcją, autoryzując transakcje otrzymywane wiadomością sms, w ten sposób stracił prawie 90 tysięcy złotych. Policja ustala wszystkie okoliczności tej sprawy oraz apeluje o rozwagę w kontaktach z nieznajomymi.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku otrzymania tego typu telefonów. Internetowi przestępcy udoskonalają swoje metody działania i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić oszczędności. Najlepiej jest rozłączyć taką rozmowę i samemu skontaktować się z bankiem. Nie działajmy pochopnie i pod wpływem emocji. Zastanówmy się, zanim pod namową dzwoniących przekażemy jakiekolwiek pieniądze czy kody blik.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.