Codziennie w godzinach 5-6 na ulicach Śródmieścia pojawiają się śmieciarki odbierające odpady. Dźwięk, jaki towarzyszy cofającej śmieciarce i wysypywaniu z pojemników śmieci, stawia mieszkańców na równe nogi. Mieszkańców proszą o pomoc.
Pobudka! Jedzie śmieciarka…
Najpierw nadjeżdża śmieciarka. Później słychać dźwięk przesuwanych po nierównej nawierzchni pojemników. Następnie odgłos wysypywanych z pojemnika śmieci. Później cofający samochód. Nic nadzwyczajnego. Tak wygląda odbiór odpadów na wszystkich lubelskich osiedlach. Ale mieszkańcom Śródmieścia ekipy sprzątające postanowiły zafundować także darmową pobudkę. Przy zamkniętych oknach – kiedy na zewnątrz temperatura nawet w nocy oscyluje koło 20 stopni – spać się nie da. Przy otwartych – z powodu śmieciarki też.
„Każdego dnia jesteśmy budzeni o godzinie 4-5 nad ranem przez pracowników firmy Koma, którzy w godzinach, w których nie powinni hałasować, łamiąc ciszę nocną i warunki umowy z Miastem Lublin celowo budzą mieszkańców ciężkim sprzętem oraz tłuczeniem butelek, sygnałem cofającej śmieciarki, dźwiękami uderzających o śmieciarkę lub tłukących się na krawężnikach kubłów na śmieci” – skarży się jeden z mieszkańców ul. Cichej.
O problemie mieszkańców tej ulicy pisaliśmy już w 2020 r. kiedy to byli stawiani o poranku na równe nogi przez jedną z ekip odbierających wówczas odpady. Więcej o tym przeczytasz tu: Wywóz śmieci w Lublinie. Śmieciarka budzi mieszkańców o godzinie 4:00 rano
„Wzrost cen za wywóz śmieci i coraz większa zachłanność firmy Koma nie wiąże się niestety ze wzrostem jakości świadczonych usług. Praca śmieciarza i prywatny interes firmy Koma oraz jej pracowników przedkładany jest nad komfort i prawo do wypoczynku wszystkich innych członków społeczeństwa. Czy dopiero pozew zbiorowy mieszkańców Śródmieścia wpłynie na zaprzestanie łamania prawa przez firmę Koma i jej pracowników? Czy jednak są w tym mieście jakieś instytucje żyjące z naszych podatków, które mają jakikolwiek wpływ na wymuszenie przestrzegania prawa oraz dbające o interes mieszkańców? Błagamy o pomoc” – pisze w liście jeden z mieszkańców.
Mieszkaniec postanowił zarejestrować jedną z pobudek zafundowanych przez firmę Koma. Sytuacja miała miejsce w czwartek (20.07) w okolicy godz. 5:40.
„Przepraszamy”
Postanowiliśmy skontaktować się z firmą KOMA, odpowiedzialną za odbiór odpadów z tego rejonu.
„Na początku chcemy z góry przeprosić za zaistniałe niedogodności mieszkańców Lublina. Zdajemy sobie sprawę, że nasza praca i pojazdy nie należą do najcichszych, ale staramy się robić to najlepiej, jak umiemy i to wszystko, by zapewnić Państwu usługi na jak najwyższym poziomie. Wykonujemy naszą pracę w najbardziej ruchliwych terenach Lublina o tak porannych godzinach, by nie utrudniać członkom naszej społeczności porannego ruchu drogowego. Według naszych raportów większość odbiorów odpadów odbyła się po godzinie szóstej, a odbiory dokonywane wcześniej były wynikiem interwencji spowodowanych brakiem dojazdu podczas wcześniejszej wizyty. Jeszcze raz przepraszamy za niedogodności i informujemy, że przekazaliśmy naszemu zespołowi, by odbierał odpady zawsze po godzinie szóstej i przestrzegał godzin zawartych w umowach” – mówi Anna Harasim z firmy Koma.
Co mówi regulamin?
Przypomnijmy, że zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Lublin odbiór odpadów komunalnych, zarówno z nieruchomości objętych gminnym systemem, jak i tych obsługiwanych komercyjnie odbywa się w dni powszednie w godzinach 6:00-22:00.
„W przypadku stwierdzenia przez mieszkańców nieprawidłowości w tym zakresie, należy każdorazowo zawiadamiać o tym odpowiednie służby, t.j. Straż Miejską lub Policję, do których kompetencji należy egzekwowanie tego przepisu. Niemniej jednak w każdym zgłoszonym przez mieszkańców przypadku realizacji usług poza wyznaczonymi godzinami, pracownicy Wydziału Ochrony Środowiska zwracają się do firmy o podjęcie działań zmierzających do eliminacji takich zdarzeń” – informuje Anna Czerwonka z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.
W bieżącym roku do Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miasta wpłynęły reklamacje od mieszkańców, które dotyczyły głównie nieterminowych odbiorów odpadów, braku mycia pojemników oraz niedostarczenia pojemników lub worków na odpady.
„Wszelkie zgłoszone nieprawidłowości są na bieżąco weryfikowane i eliminowane w sposób zgodny z zawartymi umowami. Przypadki niewłaściwego świadczenia usługi zostały usankcjonowane w zawartych umowach w postaci kar umownych, zatem za naruszenia w zakresie wykonywanych usług firmie grozi odpowiedzialność finansowa. W ubiegłym roku Miasto nałożyło 2 kary umowne za nieprawidłową realizację usług” – mówi Anna Czerwonka.
Na których ulicach Lublina występuje podobny problem? O której godzinie macie darmową pobudkę? Dajcie znać w sekcji komentarzy pod tym artykułem.
Ważny temat? Prześlij newsa!
Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.
Bądź na bieżąco z Lublinem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!
Dodaj opinię