Lubelski Rower Miejski wraca na ulice naszego miasta. Do dyspozycji użytkowników będzie 891 rowerów zlokalizowanych na 90 stacjach w Lublinie i w Świdniku.
W przerwie zimowej zespoły serwisowe Nextbike Polska przeprowadziły standardowy gruntowny przegląd lubelskich rowerów oraz stacji samoobsługowych. Wymieniono zużyte podzespoły i konserwowano sprzęt. Każdy z 891 lubelskich rowerów musi być przygotowany na co najmniej kilkaset wypożyczeń w sezonie.
– Przerwa zimowa to dla nas czas bardzo intensywnej pracy. Każdy rower musi być przygotowany do sezonu w stu procentach – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska, operatora Lubelskiego Roweru Miejskiego.
Mimo, że zgodnie z zapisami umowy, Lubelski Rower Miejski powinien wystartować dopiero 1 kwietnia, w związku ze sprzyjającą pogodą i sprawnie przeprowadzonymi przygotowaniami do sezonu, udało przyspieszyć uruchomienie stacji.
– System powinien ruszyć z początkiem kwietnia, jednak dzięki dobrej pogodzie uda nam się wcześniej zakończyć przygotowania i uruchomić system już 21 marca – dodaje Wojtkiewicz.
W tym roku również można skorzystać z wypożyczalni „małych” rowerów dla dzieci w wieku powyżej sześciu lat. Zlokalizowano je w pobliżu Ogrodu Saskiego, na ul. Leszczyńskiego i Długosza. Lubelski Rower Miejski jest jedną z pierwszych sieci na świecie (obok warszawskiego Veturilo), w obrębie której wprowadzono takie rozwiązanie.
Lubelski Rower Miejski po ubiegłorocznej rozbudowie jest w czwórce największych tego typu systemów w Polsce. Jest praktyczną realizacją idei smart city, która zakłada tworzenie w oparciu o nowoczesne technologie przestrzeni i warunków przyjaznych mieszkańcom. Działania władz miasta w tym zakresie dostrzegli organizatorzy V Smart City Forum, którzy przyznali Krzysztofowi Żukowi tytuł Człowieka Roku.
Lubelski Rower Miejski działa od września 2014 roku. Od tego czasu w systemie zarejestrowało się 64 396 użytkowników, a mieszkańcy i turyści wypożyczyli w Lublinie i w Świdniku rowery ponad 1,4 miliona razy, co jest jednym z czterech najlepszych wyników w Polsce. W samym 2016 roku z systemu „Lubelski Rower Miejski” skorzystano przeszło 855 tys razy.
Pojeżdżę chwilę i kupuję nową Indianę, bo nie chce mis ie ciągle płacić za rower i chcę mieć własny, a Indiany to polska marka z dobrym osprzętem i teraz powoli wchodzinowa kolekcja, więc zaczekam jeszcze i coś wybiorę. Miejskie dobra sprawa zeby przekonać się do kupna własnych dwóch kółek.