Problematyczna aktualizacja systemu Rejestru Dowodów Osobistych spowodowała, że mieszkańcy Lublina przez blisko 2 dni nie mogli złożyć wniosków w Biurach Obsługi Mieszkańców o wydanie nowego dowodu osobistego.
Awaria systemu, petenci odsyłani z kwitkiem
O awarii systemu do składania wniosków w Biurach Obsługi Mieszkańców w Lublinie zostaliśmy poinformowani przez jedną z mieszkanek, która postanowiła skontaktować się z naszą redakcją.
W biurach obsługi mieszkańców w Lublinie od weekendu nie działa system do przyjmowania wniosków o dowód osobisty. W poniedziałek (3.04) nieudana próba załatwienia sprawy, we wtorek (4.04) również brak takiej możliwości. Urzędnicy umywają ręce i odsyłają petentów z kwitkiem. Nikt za to nie odpowiada i nie wiadomo kiedy usuną awarię – pisze czytelniczka Monika.
Urząd Miasta Lublin potwierdza, że taka sytuacja miała miejsce w ostatnich dniach. Okazuje się, że przerwa w działaniu systemu, w którym prowadzony jest Rejestr Dowodów Osobistych, związana była z aktualizacją zaplanowaną przez Departament Spraw Obywatelskich Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Z uwagi na błędy, jakie pojawiły się w trakcie prac, konieczne było podjęcie dodatkowych czynności. Od poniedziałku (3.04) od godz. 13 obsługa w zakresie dowodów osobistych jest przywracana sukcesywnie w kolejnych BOM-ach. Obecnie odbywa się ona we wszystkich Biurach Obsługi Mieszkańców – mówi Anna Czerwonka z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.
Dodaj swój komentarz