Prawie milion złotych od marszałka, kolejne setki tysięcy od państwowych spółek

Przygotowania do piątkowego widowiska wielkopostnego w Lublinie
Przygotowania do piątkowego widowiska wielkopostnego w Lublinie | fot. Dominik Wąsik

Prawie milion złotych od marszałka województwa lubelskiego nie są jednymi środkami, które TVP otrzymało na organizację widowiska wielkopostnego w Lublinie. Kolejne pieniądze pochodzą od państwowych spółek.

Widowisko w TVP na żywo z Lublina

Przypomnijmy, że dziś od godz. 20:00 w TVP2 będzie transmitowane widowisko wielkopostne #PASJA2021 na żywo z Lublina. Na placu Teatralnym przed Centrum Spotkania Kultur rozstawiono scenę oraz wielki krzyż. To właśnie tutaj odbędzie się muzyczne widowisko organizowane przez TVP.

„Wspólne rozważanie Męki Jezusa Chrystusa zilustrowane współczesnymi wydarzeniami i polską muzyką rockową ma przypomnieć szerokiej publiczności sens nadchodzących Świąt Wielkiej Nocy oraz prowadzić do refleksji i zadumy nad własnym życiem i nad otaczającym światem” – czytamy w opisie wydarzenia.

Na scenie wystąpią gwiazdy polskiej sceny oraz laureaci The Voice of Poland, m.in.: Justyna Steczkowska, Alicja Szemplińska, Viki Gabor, Piotr Cugowski, Marcin Sójka, Stanisław Karpiel Bułecka, Adam Kalinowski, Jędrzej Skiba, Marta Gałuszewska, Natalia Zasępa. Widowisko poprowadzą Marta Manowska i Łukasz Nowicki.

Kto sponsoruje organizację widowiska?

W środę pisaliśmy o tym, że marszałek województwa lubelskiego za „promocję województwa lubelskiego w kraju oraz poza jego granicami” podczas widowiska #Pasja2021 zapłaci TVP ponad 947 tysięcy złotych. Więcej: Prawie milion złotych za pokazanie w TVP „ostatnich godzin życia Jezusa”

Jak się okazuje to nie jedyne pieniądze, jakie Telewizja Publiczna otrzymała na organizację widowiska w Lublinie. Kolejne środki pochodzą od państwowych spółek, które są sponsorami lub partnerami wydarzenia.

Chodzi o m.in. PGE Polska Grupa Energetyczna, PGNiG Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, Grupa Azoty Puławy, Krajowa Spółka Cukrowa, Polskie Przetwory oraz Lubelski Węgiel Bogdanka.

Do wszystkich tych spółek postanowiliśmy się skontaktować celem uzyskania informacji o wysokości wsparcia, jakie przekazali na organizację widowiska wielkopostnego. Na naszą wiadomość odpowiedziały tylko dwie spółki: LW Bogdanka oraz Grupa Azoty Puławy. Oczywiście nie uzyskaliśmy odpowiedzi na nasze główne pytanie dotyczący wysokości wsparcia, ponieważ spółki powoływały się na tajemnicę handlową.

„Informacje dotyczące wysokości wsparcia są tajemnicą handlową Spółki. Lubelski Węgiel „Bogdanka” S.A. od lat jest zaangażowana we wsparcie różnego rodzaju inicjatyw. Tego typu wydarzenia są wspierane zgodnie ze strategią marketingową obejmującą sponsoring sportowy i społeczno-kulturalny. Bogdanka to mecenas kultury i sztuki na Lubelszczyźnie, a realizowane projekty promują w szczególności inicjatywy związane z wydarzeniami kulturalnymi, edukacją kulturalną, wsparciem artystów, promowaniem uczestnictwa w kulturze czy zwiększaniem dostępności kultury dla społeczności” – czytamy w odpowiedzi nadesłanej przez Marcina Kujawiaka z działu komunikacji i pr LW Bogdanka.

„Z uwagi na zachowanie tajemnicy handlowej nie mogę przekazać informacji dotyczącej wartości współpracy. Grupa Azoty PUŁAWY od lat jest uznanym w regionie mecenasem kultury – wspiera różnego rodzaju przedsięwzięcia kulturalne oraz instytucje kultury. Według naszej „Polityki społeczno- sponsoringowej” sponsorujemy imprezy artystyczne, wspieramy projekty i programy kulturalne promujące region oraz scalające lokalną społeczność. Wielokrotnie współpracowaliśmy przy projektach realizowanych przez Telewizję Polską, czego przykładem może być zeszłoroczny koncert, nadawany z dachu lubelskiego Centrum Spotkania Kultur – „Testimonium Veritatis” opowiadający o św. Janie Pawle II i bł. kardynale Stefanie Wyszyńskim. Tegoroczne widowisko artystyczne „Pasja” jest kolejnym wydarzeniem, które telewizja ogólnopolska realizuje w naszym regionie i wyemituje je w swoich kanałach. Biorąc pod uwagę fakt, że materiały filmowe zrealizowane zostały w różnych częściach Lublina, uważamy, iż będzie to doskonała promocja regionu. Nasza spółka w zamian za wsparcie projektu otrzymała szereg świadczeń promocyjno-reklamowych, wśród których znalazła się m.in. kampania billboardową oraz prasową, promocja w mediach społecznościowych, a także za pośrednictwem stacji radiowych. W związku z powyższym zaangażowanie w ten projekt uważamy za doskonałą okazję do promocji, zarówno Grupy Azoty PUŁAWY jako firmy zaangażowanej społecznie, która wspiera ważne inicjatywy kulturalne, jaki jak i piękna regionu lubelskiego” – odpowiada Katarzyna Hałat, rzecznik prasowy Grupy Azoty Puławy.



WASZE KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.