Ważny temat? Prześlij newsa!

Ponad 96 mln złotych za 1,1 km nowej drogi. Miasto wybrało wykonawcę przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80

Spotted Lublin

To pruszkowski Strabag zrealizuje budowę ponad kilometrowego odcinka przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80 w Lublinie. Ofertę wartą ponad 96 mln zł oceniono jako najkorzystniejszą w postępowaniu przetargowym. Strabag przedłuży ul. Lubelskiego Lipca ’80 O kontrakt na przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca ’80 walczyły cztery firmy. Najtańszą ofertę złożył Strabag, który jako jedyny mieścił się w założonym […]

Przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca '80

Przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca '80 | fot. Miasto Lublin

To pruszkowski Strabag zrealizuje budowę ponad kilometrowego odcinka przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80 w Lublinie. Ofertę wartą ponad 96 mln zł oceniono jako najkorzystniejszą w postępowaniu przetargowym.

Strabag przedłuży ul. Lubelskiego Lipca ’80

O kontrakt na przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca ’80 walczyły cztery firmy. Najtańszą ofertę złożył Strabag, który jako jedyny mieścił się w założonym budżecie – 96 341 944,21 zł. Najdroższą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów – 107 668 304,89 zł. Swoje oferty złożyły także konsorcjum firm PBI Infrastruktura z Kraśnika i PBI WMB z Sandomierza – 98 737 845,38 zł, oraz Mota-Engil Central Europe z Krakowa – 101 677 883,92 zł.

Wybór wykonawcy to ostatni krok formalny, który docelowo pozwoli podpisać umowę i rozpocząć w terenie realizację tego strategicznego dla miasta projektu drogowego. Nowy odcinek drogi obsłuży komunikację publiczną oraz będzie łącznikiem z istniejącym dworcem PKP i budowanym obecnie Dworcem Metropolitalnym. Ułatwi również dojazd do obiektów sportowo-rekreacyjnych, takich jak stadion Arena Lublin oraz Park Ludowy – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina.

Zamówienie dotyczy budowy około 1100-metrowego brakującego odcinka ul. Lubelskiego Lipca ’80, od skrzyżowania z ul. Diamentową i ul. Krochmalną do ul. Cukrowniczej. Drogę przewidziano jako dwujezdniową, trzypasową, z buspasami. Zakres inwestycji obejmuje budowę chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych. Do tego wykonawca zbuduje dwie sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach z ul. Włościańską i ul. Cukrowniczą. Przebudowę przejdą również odcinki ulic bocznych m.in. Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i Dzierżawnej.

Czas na realizację inwestycji to 21 miesięcy od daty podpisania umowy. Zawarcie kontraktu będzie możliwe po upływie ustawowego czasu na złożenie odwołań przez innych oferentów biorących udział w postępowaniu i otrzymaniu promesy z Banku Gospodarstwa Krajowego – mówi Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.

Jeśli nie wpłynie żadne odwołanie, to prawdopodobnie pruszkowski Strabag jeszcze w wakacje przystąpi do realizacji zadania.

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

0 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check