Przy dworcu kolejowym PKP w Lublinie trwają prace związane z przebudową peronów. Po zakończeniu inwestycji pasażerowie na perony dostaną się za pomocą ruchomych schodów lub windy.
Z końcem października przy dworcu PKP w Lublinie ruszyła przebudowa peronów. Inwestycja ma związek z realizowaną modernizacją linii kolejowej nr 7 Lublin – Warszawa. W ramach tego zadania mają zostać przebudowane tory oraz trzy perony wraz z wiatami.
Czytaj także: Tak będzie wyglądała stacja Lublin-Zachód
Na pierwszy ogień poszła przebudowa peronu trzeciego – tego położonego najdalej od budynku dworca PKP. W chwili obecnej z peronu zostały schody, pozostała całość konstrukcji wraz z zadaszeniem została zrównana z ziemią.
Co się zmieni? – Wszystkie trzy perony zostaną – zbudowane od postaw – wydłużone i podwyższone. Każdy będzie posiadał nową wiatę, ławki, elektroniczne tablice informacyjne oraz oświetlenie – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Głównym celem inwestycji jest usunięcie barier architektonicznych, czyli poprawa dostępności do kolei dla osób niepełnosprawnych. Dlatego po przebudowie na każdy peron pasażerowie dostaną się za pomocą ruchomych schodów lub windy – obecnie są to schody.
Utrudnienia
Na razie pasażerowie nie odczują większych utrudnień. Przy jednym torowisku mogą być ustawione dwa pociągi, które jadą w różnych kierunkach. Warto przysłuchiwać się informacjom wydawanym przez pracowników dworca.
Od stycznia 2018 r. utrudnienia mają być większe, bo kolej przystąpi do rozbiórki peronu nr 2, ale tylko jednej krawędzi (tej od strony peronu trzeciego). Prace będą prowadzone etapowo.
– Pracujemy nad planem peronu tymczasowego – informuje Łukasz Kwasiborski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. Na tą chwilę jest zbyt wcześniej na podanie lokalizacji, w której się znajdzie. Zakończenie robót zaplanowano na styczeń 2019 r.
Przebudują budynek dworca
Lubelski dworzec główny mieści się w zabytkowym budynku wzniesionym w 1877 roku w ramach połączenia Lublina z Warszawą w postaci Kolei Nadwiślańskiej. Ostatnią modernizację przeszedł na początku 2000 roku.
Kolej planuję przebudowę budynku. Szczegóły tego, w jakim kierunku pójdzie modernizacja obiektu, nie są jeszcze znane. – Jesteśmy obecnie na etapie opracowywania studium wykonalności, dopiero po jego zakończeniu będziemy mogli powiedzieć więcej o zakresie planowanych prac – wyjaśnia Jakubowski.
Studium jest opracowywane przez zewnętrzną firmę. Powinno być gotowe w I kwartale 2018 r.
W Lublinie powinec dworzec główny PKP być schowany pod ziemią i to było super i nowoczesne