Miasto przychyliło się do interpelacji radnego Konrada Wcisło dotyczące poprawy bezpieczeństwa pieszych na niebezpiecznym przejściu dla pieszych w Lublinie. Radny apelował o wprowadzenie sygnalizacji świetlnej lub specjalnej kładki, jednak miasto ma inne rozwiązanie.
Lublin. Propozycje radnego na poprawę bezpieczeństwa na przejściach
Wracamy do sprawy interpelacji miejskiego radnego Konrada Wcisło, który apelował o wprowadzenie zmian na dwóch niebezpiecznych przejściach dla pieszych w Lublinie. Chodzi o przejścia na al. Tysiąclecia, w pobliżu ul. Działkowej, oraz na al. Witosa, w rejonie ul. Rolna Osada. O propozycjach radnego informowaliśmy wcześniej w artykule: Radny apeluje o pilne zmiany na niebezpiecznych przejściach dla pieszych. Tu dochodzi do wielu wypadków i kolizji.
Radny zaproponował, aby na wspomnianych przejściach dla pieszych wprowadzić sygnalizację świetlną lub zbudować specjalne kładki, umożliwiające pieszym pokonanie ruchliwych ulic nad jezdniami. Według radnego takie rozwiązania mogłyby nie tylko ograniczyć liczbę wypadków, ale również poprawić komfort i poczucie bezpieczeństwa zarówno pieszych, jak i kierowców korzystających z al. Tysiąclecia i al. Witosa.
Ograniczą prędkość na al. Tysiąclecia
Na interpelację radnego odpowiedział Tomasz Fulara, zastępca prezydenta Lublina ds. inwestycji i rozwoju.
„Zleciłem podległemu Wydziałowi Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością Urzędu Miasta Lublin przeprowadzenie analizy dotyczącej poprawy bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych zlokalizowanych na al. Tysiąclecia, na wysokości ul. Działkowej. Wyniki analizy wskazały, że właściwym działaniem będzie zmniejszenie dopuszczalnej prędkości z 70 km/h do 50 km/h. Niezbędne prace zostaną wykonane do końca bieżącego roku” – poinformował Tomasz Fulara.
Dodatkowo zapowiedział analizę możliwości wprowadzenia dodatkowego oznakowania przejścia dla pieszych na al. Tysiąclecia w rejonie ul. Działkowej.
Natomiast w przypadku przejścia na al. Witosa w rejonie ul. Rolna Osada miasto nie przewiduje kolejnych zmian. Jak wyjaśnił Fulara, na tym odcinku w ostatnim czasie wprowadzono już szereg działań, takich jak ograniczenie prędkości, zastosowanie biało-czerwonego oznakowania poziomego, montaż wyświetlaczy prędkości oraz oznakowanie pionowe na tle z folii fluorescencyjnej.
To może 25k/h w mieście i będziemy mieli indie gdzie każdy w tym galimatiasie robi co chce i jeździ jak chce.Kretyni kupują bryki za miliony a bedą jeździć na drugim biegu.
I koniecznie fotozarabiacz jajk na wylocie na Zamość – Chełm.
Pan Fulara bardzo źle myśli powinien przychylić się do propozycji pana radnego Konrada Wcisło zmniejszenie prędkości i tak nic nie da.
Akurat te przejscia to powinny być calkowicie zlikwidowane, jako nikomu niepotrzebne i tylko spowalniające ruch, a jak emeryci chca na pożal sie boże „działki” to niech zapier….ja do świateł,mają czas
Ciekawe kto im tam będzie jeździł te 50km/h🤣
A może by się tak zastanowili? Wszystkie przejścia na drogach z dwoma pasami, gdzie można jechać szybciej niż 50kmh powinny być zaopatrzone w sygnalizację świetlną, fotoradar albo…powinny zostać zlikwidowane.
Przenieść działki na drugą stronę ulicy . Dodatkowo fotozarabiacz , i koło młyna radiowóz z suszarką . Szybko zarobią na budowę kładki i wszystko wróci do normy .
Sugeruję rozwiązanie Slowacji i Węgier. Na jezdni samochód ma ABSOLUTNE i BEZWZGLĘDNE pierwszeństwo. W obu tych krajach średnia wypadków i ofiar jest znacznie niższa niż średnia europejska
Niech pan fujara lepiej już się nie wypowiada , już w MPK narobił zamieszania , taki z niego specjalista jak z koziej d…y trąba