Nextbike Polska, operator Lubelskiego Roweru Miejskiego, złożył wniosek o upadłość

Lubelski Rower Miejski rozpoczyna sezon
Lubelski Rower Miejski rozpoczyna sezon

Nextbike Polska to największy operator wypożyczalni rowerów miejskich w naszym kraju. Zarząd spółki złożył wnioski o postępowanie układowe, a także o ogłoszenie upadłości.

Nextbike Polska zgłasza upadłość

Zarząd Nextbike Polska, po przeanalizowaniu obecnej sytuacji finansowej, na którą ogromny wpływ miała pandemia koronawirusa w naszym kraju, złożył wnioski o postępowanie układowe, a także o ogłoszenie upadłości. Zostały one złożone we wtorek, 19 maja, w Sądzie Rejonowym w Warszawie.

Największy operator wypożyczalni rowerów miejskich w naszym kraju podobnie jak wiele innych firm z branży transportowej boryka się obecnie z gwałtownym spadkiem przychodów w związku z obowiązującym od 1 kwietnia do 5 maja zakazem korzystania przez użytkowników z rowerów miejskich.

Co dalej z wypożyczalniami rowerów miejskich w całej Polsce?

„Dla naszych użytkowników nic się nie zmienia. Rowery miejskie w 39 systemach w Polsce (w tym w Lublinie – przyp. red.) będą funkcjonowały normalnie. Zarówno nam, jak i naszym wierzycielom oraz miastom, zależy na tym, żeby rower miejski, który stał się symbolem sukcesu, nowoczesności i ekologii, przetrwał zawirowania spowodowane pandemią i mógł dalej się rozwijać” – mówi Paulina Wójcicka z biura prasowego Nextbike Polska.

W ocenie zarządu przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego daje realne szanse na dojście do porozumienia z wierzycielami, w tym z bankami finansującymi spółkę oraz pozwoli na ustalenie nowych zasad spłat zobowiązań spółki. Zawarcie układu z wierzycielami pozwoli na odsunięcie w czasie płatności aż do momentu powrotu do normalnego funkcjonowania systemów rowerowych po pandemii wirusa SARS-CoV-2.

Jednocześnie spółka zachowuje zdolność do realizowania bieżących zobowiązań, co pozwala na dalsze wykonywanie umów na obsługę systemów rowerowych. Przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego i zawarcie układu z wierzycielami ma na celu zapobieżenie pogorszeniu sytuacji finansowej spółki, jej niewypłacalności oraz ogłoszenia jej upadłości. To wszystko, zdaniem spółki, pozwoli na utrzymanie płynności finansowej, a także obsługi systemów rowerów miejskich w 39 systemach.

>>> Czytaj także: Rowery miejskie wróciły po przerwie spowodowanej koronawirusem



Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Myślę że więcej ludzi korzystało by z rowerów miejskich gdyby można było płacić też gotówką nie tylko karta. Bo na ten moment ludzie którzy chcieliby wypożyczyć rower a nie mają karty nie mogą. Powinno miasto wziąść te osoby też pod uwagę i coś wymyślić.