Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie odrzucił jedyną złożoną ofertę w przetargu na wydzierżawienie miejsc z przeznaczeniem pod stacje ładowania samochodów elektrycznych. Takich lokalizacji wyznaczono na terenie miasta łącznie 83.
Firma nie spełniła wymogów
Zarząd Dróg i Mostów szukał firmy, która wydzierżawi od miasta teren o łącznej powierzchni 2 786 m kw. w 83 lokalizacjach wskazanych przez urzędników z przeznaczeniem pod stacje ładowania samochodów elektrycznych. Wyłoniony dzierżawca miał za zadanie zagospodarować grunt poprzez wybudowanie stacji oraz dostosowanie miejsc pod postój pojazdów w czasie ładowania, pełnienie funkcji operatora i dostawcy usługi.
Zasada wyboru oferty była prosta: wygra firma, która zaproponuje najwyższą miesięczną stawkę czynszu dzierżawy za metr kwadratowy, a proponowana stawka nie może być niższa niż 6 zł netto. W ogłoszonym przetargu zgłosiła się jedna firma. Spółka Eleport z Warszawy zaproponowała stawkę 21 zł netto, co po przemnożeniu przez dzierżawioną powierzchnię w skali roku daje kwotę ponad 702 tys. zł.
ZDiM ogłosił właśnie, że jedyna oferta złożona w przetargu została odrzucona. Powód? Jak czytamy w uzasadnieniu decyzji: „Oferent nie wykazał się spełnieniem warunków w postępowaniu przetargowym, tj. nie spełnia wymagań punktu 7.1.4 Ogłoszenia”. W tym punkcie urzędnicy wymagają, by firma przedstawiła oświadczenie o prowadzeniu minimum 2 ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych przez okres co najmniej 6 miesięcy.
Co teraz?
Odrzucenie oferty spowodowało, że przetarg został zamknięty bez wyboru oferty. Czy to koniec planów o uruchomieniu ogólnodostępnej sieci stacji do ładowania aut elektrycznych na terenie Lublina?
Planujemy powtórzyć to postępowanie. Natomiast decyzje o szczegółach ponownego postępowania zapadną za jakiś czas – mówi Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.
Zobacz listę lokalizacji, w której planuje się budowę ładowarek: stacje ładowania aut elektrycznych w Lublinie.
WASZE KOMENTARZE