Na placu Litewskim powstanie plenerowa kawiarnia

IMG 20180419 092750
Na placu Litewskim powstanie plenerowa kawiarnia | fot. Dominik Wąsik

Od 1 maja na placu Litewskim ma zacząć działać plenerowa kawiarnia. W jej ofercie ma się znaleźć m.in. kawa, herbata, lody ciasta i soki, a jej pracownikami mają być bezrobotni z Miejskiego Urzędu Pracy.

W środę drewniany podest na pl. Litewskim został otoczony metalowym płotem. Czy jest to spowodowane jakąś awarią lub uszkodzeniem? Nic z tych rzeczy. Trwa sezonowa konserwacja nawierzchni. – Wymagają tego od nas warunki gwarancyjne. Nawierzchnia zostanie oczyszczona i zaimpregnowana co zabezpieczy ją na kolejny rok – wyjaśnia Joanna Bobowska z lubelskiego ratusza.

Prace konserwatorskie mają być zrealizowane do 27 kwietnia,ale prawdopodobniej uda się je zakończyć wcześniej, o ile pozwolą na to warunki atmosferyczne. Dotrzymanie terminu jest bardzo ważne, ponieważ już od 1 maja w tym miejscu ma zacząć funkcjonować sezonowa kawiarnia pod chmurką, w której pracować będą bezrobotni z Miejskiego Urzędu Pracy.

Kto poprowadzi plenerową kawiarnię? – W terminie konkursowym wpłynęły 2 oferty złożone przez Przedsiębiorstwo Społeczne „ProBono” Sp. z o.o. oraz Charytatywne Stowarzyszenie Niesienia Pomocy Chorym Misericordia. Teraz komisja sprawdza je pod kątem oceny formalnej i merytorycznej – informuje Bobowska.

Wyłoniony podmiot będzie prowadzić kawiarnię przez trzy sezony. – Grunt zostanie udostępniony nieodpłatnie w formie umowy użyczenia zawartej na okres do 3 lat – dodaje Bobowska. Dodatkowo ratusz użyczy umeblowanie tz. kawiarniane meble z tworzywa sztucznego, stoliki i fotele. Jednak prowadzący lokal będzie mógł również wykorzystać swoje meble.

W tym sezonie kawiarnia ma być otwarta od 1 maja do końca października, w godzinach od 10 do 22. W kolejnych dwóch sezonach lokal ma być czynny od 15 kwietnia do 15 października.

Co będzie sprzedawane w kawiarni? – Podmiot musiał zobowiązać się do sprzedaży 5 kategorii produktów. Mówimy tu o kawie, herbacie, lodach, ciastach i sokach – wymienia Bobowska. – To podstawowe wymagania konkursowe, nie zaś zamknięta lista. Sprzedaż może być rozszerzona wedle uznania o kolejne kategorie. Nie przewidywaliśmy sprzedaży alkoholu z uwagi na charakter projektu.

3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Byle tylko piwska nie sprzedawali, bo zrobi się melina i szczanie pod krzakami.