Ważny temat? Prześlij newsa!

Myślała, że pomaga córce — straciła ponad 7 tys. zł

Spotted Lublin

  • Data publikacji: 21 lipca 2023, 07:08
  • Region

„Mamo spadł mi telefon i się rozwalił, potrzebuję pomocy” – takimi słowami rozpoczęła się korespondencja 62-latki z oszustem podszywającym się pod jej córkę. Kobieta otrzymała link do aplikacji, a z nim prośbę o pomoc finansową i opłacenie rachunków. Kobieta chciała pomóc córce Do parczewskiej jednostki zgłosiła się 62-letnia mieszkanka gminy Podedwórze, która poinformowała, że padła […]

Treść wiadomości sms

Fot. KPP Parczew

„Mamo spadł mi telefon i się rozwalił, potrzebuję pomocy” – takimi słowami rozpoczęła się korespondencja 62-latki z oszustem podszywającym się pod jej córkę. Kobieta otrzymała link do aplikacji, a z nim prośbę o pomoc finansową i opłacenie rachunków.

Kobieta chciała pomóc córce

Do parczewskiej jednostki zgłosiła się 62-letnia mieszkanka gminy Podedwórze, która poinformowała, że padła ofiarą oszusta. Z relacji zgłaszającej wynikało, że otrzymała wiadomość sms o treści ,,Mamo to mój nowy numer, spadł mi telefon i się rozwalił napisz do mnie na Whatsapp” a wraz z nim link odsyłający do pobrania aplikacji.

Treść rozmowy
Fot. KPP Parczew

Kiedy 62-latka zainstalowała aplikację na swoim telefonie, natychmiast nawiązała się korespondencja z nowym numerem telefonu. Nadawca wiadomości wykorzystując pozyskane informację oraz ufność kobiety, podszył się pod jej córkę.

Po kilku chwilach w otrzymanych wiadomościach padła prośba o udzielenie pomocy finansowej w wykonaniu kilku transakcji. Powodem miał być nowy numer „córki”, który nie został jeszcze zarejestrowany i ta nie może zalogować się do banku, aby zapłacić rachunki.

Treść rozmowy
Fot. KPP Parczew

Oczywiście kolejnego dnia pieniądze miały zostać zwrócone. 62-latka zgodnie z prośbą wykonała dwa natychmiastowe przelewy na podane przez nadawcę wiadomości konta bankowe na łączną kwotę ponad 7 tysięcy złotych.

Córka nie prosiła o żadną pomoc

Dopiero w godzinach wieczornych kobieta zadzwoniła do córki, z którą rzekomo pisała. Młoda kobieta uświadomiła ją, że padła ofiarą oszustwa oraz że nie kontaktowała się z nią w dniu dzisiejszym i nie prosiła o żadną pomoc. 62- latka zadzwoniła na infolinię banku, zablokowała konto, jednak nie dało cofnąć się wykonanych już transakcji, a następnie sprawę zgłosiła na policję.

Jakby tego było mało w chwili składania zawiadomienia w komendzie otrzymała kolejnego smsa z prośbą o przelew na kwotę ponad 2 tysięcy złotych, który również przekazała mundurowym.

Apel o ostrożność

Policjanci apelują o ostrożność w kontaktach z nieznajomymi za pomocą komunikatorów społecznych oraz rozmów telefonicznych. Oszuści manipulują naszymi emocjami, sprawiają, że udzielamy im niezbędnych informacji na swój temat, tym samym dajemy im szansę do działania. Wykorzystując to, niejednokrotnie tracimy oszczędności życia.

Bądźmy czujni, zweryfikujmy usłyszane informacje i nie dajmy szansy oszustowi! – komentuje sierżant sztabowy Ewelina Semeniuk

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

0 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check