Ważny temat? Prześlij newsa!

MPK montuje system wczesnego ostrzegania przed pożarem na kolejnych pojazdach. Docelowo ma objąć całą flotę

Spotted Lublin

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie wyposażyło kolejne pojazdy w system wczesnego ostrzegania przed pożarem. Docelowo ma on się pojawić we wszystkich trolejbusach i autobusach elektrycznych. Ten system ostrzeże przed pożarem pojazdu Pierwsze urządzenia zostały zamontowane na pojazdach MPK Lublin w listopadzie 2022 r. System wczesnego wykrywania, sygnalizacji i alarmowania o zagrożeniach pożarowych baterii trakcyjnych w […]

System ostrzeże przed pożarem trolejbusu

System ostrzeże przed pożarem trolejbusu | fot. Dominik Wąsik

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie wyposażyło kolejne pojazdy w system wczesnego ostrzegania przed pożarem. Docelowo ma on się pojawić we wszystkich trolejbusach i autobusach elektrycznych.

Ten system ostrzeże przed pożarem pojazdu

Pierwsze urządzenia zostały zamontowane na pojazdach MPK Lublin w listopadzie 2022 r. System wczesnego wykrywania, sygnalizacji i alarmowania o zagrożeniach pożarowych baterii trakcyjnych w czasie postoju na zajezdni objął wtedy 38 pojazdów – 37 12-metrowych trolejbusów marki Ursus oraz jednym autobus elektryczny Ursus E 70110.

Pisaliśmy o tym tu: MPK chce uniknąć kolejnych pożarów trolejbusów. Ten system ma ostrzec przed zagrożeniem

Urządzenia, mające zapobiec pożarowi baterii trakcyjnych umiejscowionych na dachach pojazdów, tym razem zostały zamontowane na 39 autobusach elektrycznych – 32 Solarisach Urbino 12 Electric oraz siedmiu przegubowych Solarisach Urbino 18 Electric.

„Zasadą działania systemu jest pomiar temperatury pakietów baterii trakcyjnych w pojazdach stojących na terenie zajezdni. System ma alarmować i powiadamiać dyspozytorów oraz mistrzów, natychmiast po wykryciu przekroczenia zapisanych w systemie wartości granicznych temperatur” – wyjaśnia Weronika Opasiak, rzecznik prasowy MPK Lublin.

MPK uruchomiło łącznie cztery stanowiska – na dyspozytorni trolejbusowej i autobusowej oraz u mistrzów na dwóch halach warsztatowych.

„Jeśli będziemy mieć do czynienia z zagrożeniem pożarowym, wówczas pojawi się sygnał dźwiękowy oraz świetlny, a na specjalnym wyświetlaczu wskazany zostanie numer taborowy pojazdu. System jest aktywny w czasie, w którym autobusy są wyłączone i zaparkowane na terenie zajezdni” – informuje Opasiak.

Urządzenia mające zapobiec pożarowi baterii trakcyjnych, zostały już zamontowane na 77 pojazdach MPK Lublin – 37 trolejbusach i 40 autobusach elektrycznych. Miejski przewoźnik chce, by docelowo znalazły się na wszystkich trolejbusach i kupowanych autobusach elektrycznych.

Montaż systemu kosztował 342 tys. złotych.

Pożar trolejbusu

MPK przypomina, że pomysł wyposażenia pojazdów we wspomniany system, pojawił się po pożarze jednego z trolejbusów marki Ursus w listopadzie 2021 r. Wówczas zapaliła się bateria trakcyjna na dachu pojazdu. Do pożaru doszło nocą, kiedy trolejbus nie był podłączony do sieci. Lubelskie MPK oszacowało wówczas straty na pół miliona złotych.

Czytaj więcej: Pożar na terenie zajezdni MPK Lublin przy ul. Grygowej. Straty na pół miliona złotych

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

0 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check