60-latek zachęcony obiecanym dużym zyskiem podczas inwestowania na giełdzie postępował według wytycznych „konsultanta”. Tym sposobem podał nieświadomie oszustom dostęp do swojej bankowości elektronicznej. Mężczyzna stracił z konta blisko 111 tysięcy złotych!
Mieszkaniec Lublina oszukany na „konsultanta”
Na Policję zgłosił się 60-letni mieszkaniec Lublina, który złożył zawiadomienie o popełnionym oszustwie na jego szkodę.
Zrelacjonował, że skontaktował się z nim telefonicznie konsultant i zaproponował mu założenie konta do inwestowania. Mężczyzna się zgodził i inwestowanie rozpoczął od wpłat drobnych kwot na konto. Konsultant kontaktował się z nim wielokrotnie i prowadził przez procedury pomnażania jego zysków.
Gdy 60-latek chciał zakończyć inwestowanie, konsultant miał rozpocząć procedurę wypłaty zgromadzonych środków na jego rachunek. W tym celu mężczyzna miał przesłać skan dowodu osobistego, zainstalować program do zdalnej obsługi pulpitu na telefonie i komputerze oraz zmienić sposób dostępu do swojego rachunku bankowego na autoryzację za pośrednictwem SMS.
Zobacz aktualne konkursy na Spotted Lublin:
Gdy mężczyzna to zrobił, utracił możliwość korzystania ze swojego konta. Gdy skontaktował się ze swoim bankiem, okazało się, że z jego konta zostało wypłacone blisko 111 tysięcy złotych.
Przypominamy o zachowaniu wszelkich środków ostrożności podczas inwestowania. Naszą czujność powinno wzbudzić polecenie zainstalowania programów do zdalnej obsługi pulpitu. Niemalże w każdym przypadku to próba wyłudzenia dostępu do konta i przechwycenia środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach — informuje aspirant sztabowy Elwira Domaradzka
Czy edukujesz swoich bliskich, jak mają postępować w takich sytuacjach?
Dodaj swój komentarz anonimowo
Dodaj swój komentarz