Najnowsze ogłoszenia (spoty)
Mieszkańcy Lublina wybrali kolor nowego mostu na Bystrzycy. Obiekt powstający w ramach budowy przedłużenia ul. Muzycznej stalowe elementy będzie miał w kolorze czerwonym.
– Przez cały luty dostaliśmy 121 maili dotyczących koloru mostu w ciągu budowanej ul. Muzycznej. Mieszkańcy zgłaszali też własne propozycje, wśród nich był most w barwach narodowych, w barwach Motoru Lublin, barwach miejskich, w kolorze takim samym jak piesza kładka do Parku Ludowego czy też złoto-srebrno-ciemnozielony lub zielono-biały – mówi Karol Kieliszek z Biura Prasowego UM
Spośród propozycji Rady Kultury Przestrzeni najwięcej głosów zebrał most z elementami stalowymi w kolorze czerwonym. Wskazało go 45% mieszkańców biorących udział w konsultacjach. Drugi pod względem popularności okazał się most z elementami w kolorze szarym (26% głosów). Granatowy zaś zebrał 16% głosów.
Budowa ul. Muzycznej rozpoczęła się w październiku ubiegłego roku. W marcu ma się rozpocząć wzmacnianie terenu w miejscach, gdzie później oprze się konstrukcja mostu. Zaczną się też prace przy kanalizacji deszczowej od rzeki w kierunku ul. Narutowicza.
W przyszłości ul. Muzyczna będzie obsługiwała Dworzec Metropolitalny, a wcześniej skorzystają z niej m.in. kibice Młodzieżowych Mistrzostw Europy. Będzie miała 757 metrów długości i zaczynać się na przedłużeniu ul. Stadionowej w rejonie Areny Lublin, by z drugiej strony połączyć się ze skrzyżowaniem ul. Narutowicza, ul. Nadbystrzyckiej i ul. Głębokiej, które także przejdzie modernizację. W ramach inwestycji powstanie nowy most na Bystrzycy. Będzie to ulica jednojezdniowa, z czterema pasami ruchu, z których dwa skrajne będą przeznaczone dla transportu zbiorowego.
Wartość inwestycji to blisko 42 mln zł.
Buspasy powinny być standardowo wyznaczane wszędzie tam, gdzie tylko to możliwe. Jeśli autobusy na ul Głębokiej, Kraśnickiej , Sowińskiego i wielu wielu innych stoją w tych samych korkach co samochody, to czemu kierowcy osobówek mieliby się przesiąść do MPK? Po podwyżce cen biletów już nie jest oczywiste, że bardziej się opłaca jeździć autobusami. A samochodem jedziesz kiedy chcesz, którędy chcesz i nie siedzisz pomiędzy brudnym żulem a wyklinającą Cię staruszką. Jeżeli celem komunikacji miejskiej jest zmniejszenie korków ( ludzie z samochodów mają się przesiąść do autobusów ) to musi ona być nowoczesna, efektywna, nie może stać w korkach tak samo jak samochody, autobusy powinny ( głównych linii takich jak 151, 57, 31, 13 czy jakich tam by nie było- tych obciążonych ) jeździć nie co 7-10 minut, ale co 3-4 minuty. Bus[pasy wszędzie tam, gdzie tylko są 2 pasy ruchu : Racławickie, Kraśnicka i przerobić Głęboką, Sowińskiego i Poniatowskiego dodając tam buspasy. Wtedy kierowcy wysiądą z samochodów i wsiądą do MPK bo będą widzieć w tym interes.
Dodaj opinię