Od dziś do połowy sierpnia Muzeum Narodowe w Lublinie ma pokazywać wystawę malarstwa Tamary Łempickiej. Jednym z partnerów wydarzenia jest Miasto Lublin, które dołożyło 100 tys. zł na „promocję miasta”.
Wystawa malarstwa Tamary Łempickiej pn.: „Kobieta w podróży” ma być prezentowana na lubelskim Zamku (Muzeum Narodowe w Lublinie) od 18 marca do 14 sierpnia. Na materiałach promocyjnych wystawy możemy znaleźć logo Miasta Lublin. Znalazło się ono tam nieprzypadkowo, bowiem Ratusz dołożył się do organizacji wydarzenia.
Umowę opiewającą na 100 tys. złotych podpisano z Muzeum Narodowym 13 stycznia. Przedmiotem umowy jest „przygotowanie i wykonanie usługi promującej miasto Lublin podczas wydarzenia kulturalnego”, czyli wystawy malarstwa Tamary Łempickiej na Zamku. Na czym polega promocja naszego miasta podczas tej wystawy?
„Jesteśmy jednym z partnerów przy organizacji tego wydarzenia na podstawie umowy promocyjnej zawartej między miastem a Muzeum Narodowym i nie mamy wątpliwości, że wydarzenie tej rangi przyczyni się do faktycznej promocji Lublina. Materiały promocyjne zawierają oznaczenia Miasta Lublin, miasto jest również wymienione wśród organizatorów w opisie wydarzenia w materiałach Muzeum Narodowego” – tłumaczy Joanna Stryczewska w biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.
Zgodnie z zapisami umowy działania promocyjne polegają na m.in. zamieszczeniu logotypu Miasta Lublin oraz belki o współfinansowaniu projektu przez miasto na stronie głównej Muzeum Narodowego, we wszystkich materiałach promujących wystawę, zaproszeniach, katalogu „Tamara Łempicka a art déco” i przewodniku po wystawie. Miasto będzie mogło także postawić swój rollup w trakcie trwania wystawy.
Co miasto dało w zamian, oprócz pieniędzy? Umożliwiło umieszczenie reklamy promującej wystawę Tamary Łempickiej na deptaku, a dokładnie na słupach latarni. Flagi zamontowano we wtorek, 17 marca, dzień przed premierą wystawy.
„Flagi są elementem promocji miasta i kluczowych wydarzeń, które odbywają się w Lublinie. Nie jest to komercyjna przestrzeń ekspozycyjna, więc nie ma możliwości jej wykupu. Taka forma promocji zarezerwowana jest wyłącznie dla największych wydarzeń: sztandarowych miejskich festiwali oraz wysokiej rangi imprez sportowych i kulturalnych” – zapewnia Stryczewska.
Jeśli ktoś chciałby wybrać się na wernisaż, to nie jest to możliwe, ponieważ zakup biletów na wystawę jest możliwy dopiero od 19 marca. Wernisaż jest organizowany tylko dla osób zaproszonych. Cena biletu na wystawę Łempickiej wynosi: normalny – 40 zł, ulgowy – 20 zł.
Te 100 koła mogli przeznaczyć na drogi, bo jazda po niektórych ulicach przypomina drogę polną.
Gdyby organizował ktoś inny niż żona prezydenta to by nie było żadnego „szumu”.. czego się nie robi dla rodziny
tzw. Układ lubelski w czystej postaci