Ważny temat? Prześlij newsa!

Lublin: WSA podtrzymuje stanowisko WITD ws. kar dla kierowców Bolt (dawniej Taxify)

Spotted Lublin

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie podtrzymuje stanowisko WITD w sprawie kar za naruszenia przepisów Ustawy o transporcie drogowym nakładanych na kierowców Bolt (dawniej Taxify). Mało która firma wywołuje tyle kontrowersji co Bolt (dawniej Taxify). Mimo wojny z taksówkarzami oraz licznych kontroli różnych służb (policyjne, skarbowe oraz transportu drogowego), kierowcy w Lublinie nadal świadczą usługi przewozu […]

Kontrola kierowcy aplikacji Bolt na ul. Gazowej w Lublinie | fot. Dominik Wąsik

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie podtrzymuje stanowisko WITD w sprawie kar za naruszenia przepisów Ustawy o transporcie drogowym nakładanych na kierowców Bolt (dawniej Taxify).

Mało która firma wywołuje tyle kontrowersji co Bolt (dawniej Taxify). Mimo wojny z taksówkarzami oraz licznych kontroli różnych służb (policyjne, skarbowe oraz transportu drogowego), kierowcy w Lublinie nadal świadczą usługi przewozu osób pod szyldem Bolta. Nie odstraszają ich nawet kary administracyjne nakładane przez WITD, które następnie trafiają do sądu.

Dotychczasowe wyroki (13) wydane przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie podtrzymują decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego (GITD) i Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (WITD) w Lublinie o nałożeniu kary na kierowców aplikacji Bolt (dawniej Taxify).

Wyroki w sprawie kierowców Bolt zaczynają powoli zapadać w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Lublinie. Wszystkie wyroki dotychczas, które zapadły utrzymują decyzję GITD i WITD. Potwierdzają naszą linię, którą stosujemy od października 2018 roku” – mówi Paweł Gruszka, rzecznik prasowy WITD w Lublinie.

Chodzi o wyroki dotyczące braku wymaganej licencji oraz badań lekarskich i psychologicznych. Pojazdy, którymi były świadczone okazjonalne przewozy w ramach aplikacji Bolt (Taxify), nie spełniały kryterium konstrukcyjnego (przewozy okazjonalne można wykonywać pojazdem 8 lub 9-osobowym – przyp. red.)

Takich spraw w sądzie będzie około 130. Jeśli chodzi o decyzje dotyczące braku licencji i niespełnieniu kryterium konstrukcyjnego tam najczęściej kary wynosiły 12 tys. złotych. W przypadku braku badań lekarskich i psychologicznych kary wynosiły 2 tys. zł. We wszystkich kontrolach nie stwierdziliśmy pojazdu, który byłby samochodem 8-9 osobowym” – dodaje Paweł Gruszka.

Wyroki wydane przez WSA w Lublinie są nieprawomocne. Po doręczeniu wyroku od WSA kierowcy Bolt (Taxify) mają możliwość odwołania się do NSA.

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Obserwator
5 lat temu

I teraz Ci młodzi ludzie zrozumieją, że jak nie ma na piśmie pokrycia kar przez Bolta, to sami tą karę będzie płacił.
Takie firmy i partnerzy, mają gdzieś naiwniaków którzy wierzą we wszystko co im powiedzą. „Przecież kar nie będzie, wystarczy mandatu nie przyjąć”. To też pokazuje jaką inteligencją posługuje się obecna młodzież. Trzeba zdjąć przyciemnione okulary i zacząć patrzyć na świat szeroko otwartymi oczami. Łamiąc obowiązujące przepisy trzeba liczyć się z konsekwencjami, w tym przypadku wysokimi karami. „Mi się należy, mi wolno” nie ma racji bytu.

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check