Najnowsze spoty
W poniedziałek poznaliśmy firmy zainteresowane rozbudową ul. Krochmalnej w Lublinie. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w kwocie przeznaczonej na ten cel przez ZDiM.
W przetargu na rozbudowę ul. Krochmalnej wzięły udział trzy firmy, których oferty zmieściły się budżecie przeznaczonym na ten cel przez Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie. Miasto planowało na to zadanie wydać ponad 36 mln złotych.
Najtańszą ofertę złożył pruszkowski Strabag – 20,8 mln zł. Kolejną podług ceny ofertą była ta złożona przez warszawski Budimex – 22,1 mln zł. Najdroższą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów – 22,4 mln zł. Teraz ZDiM sprawdzi złożone oferty i wybierze najtańszą. Całość ma być gotowa do końca czerwca 2022 r.
Rozbudowa ulicy Krochmalnej
W ramach rozbudowy, ulica Krochmalna zyska nową warstwę ścieralną jezdni wraz z krawężnikami i zachowa swoją obecną 13-metrową szerokość. Po obu stronach ulicy, w miejscu gdzie pozwala na to jej szerokość, pas zieleni oddzieli chodniki od jezdni tak, aby istniejące słupy trakcyjne nie kolidowały z chodnikiem.
Po północnej stronie ul. Krochmalnej zaprojektowano przebudowę istniejącej zatoki autobusowej. Jej parametry zostaną dostosowane do obowiązujących warunków technicznych, a nawierzchnia powstanie z betonu cementowego.
W północno-zachodniej części skrzyżowania z ul. Cukrowniczą zmieni się geometria ścieżki rowerowej, w celu upłynnienia ruchu rowerowego oraz zwiększenia szerokości chodnika.
Po południowej stronie ul. Krochmalnej zaprojektowano dwie nowe drogi wraz z miejscami postojowymi. Obydwie jezdnie będą bitumiczne, jednojezdniowe, jednokierunkowe o szerokości 7 m. Wzdłuż nowych ulic przewidziano ponad 120 miejsc postojowych dla busów i autobusów.
Roboty drogowe związane z rozbudową ulicy Krochmalnej oraz powstaniem nowych dróg obejmą także m.in. budowę kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej oraz przebudowę oświetlenia ulicznego i trakcji trolejbusowej.
W rejonie ul. Krochmalnej powstanie również budynek socjalno-techniczny przeznaczony do obsługi kierowców komunikacji miejskiej, droga dojazdowa oraz parking wokół nowo powstałego obiektu. Budynek będzie trzykondygnacyjny. Dwie kondygnacje znajdą się w części nadziemnej, zaś jedna w części podziemnej. W budynku przewidziano szatnie dla kierowców komunikacji miejskiej wraz z zespołem toalet i natryskiem oraz część socjalną z aneksem kuchennym i jadalnią dla pracowników budynku oraz kierowców oczekujących na kurs.
Ważny temat? Prześlij newsa!
Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.
Bądź na bieżąco z Lublinem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!
Dodaj opinię