Lublin jest przesycony galeriami handlowymi

tarasy zamkowe lublin
Tarasy Zamkowe w Lublinie | materiały prasowe

Nasycenie Lublina galeriami jest jednym z większych wśród miast regionalnych. Tak wynika z raportu Colliers International „Centra handlowe w aglomeracjach – I kwartał 2017 r., Lublin”.

 

W Lublinie znajdziemy zarówno duże centra handlowe, jak i mniejsze formaty obsługujące wybrane dzielnice lub osiedla mieszkaniowe. Największym obiektem handlowym w mieście jest Atrium Felicity, gdzie na powierzchni 75 tys. mkw. działa ponad 100 lokali, m. in.: Auchan, Leroy Merlin, Cinema City, Fabryka Formy, Saturn, RTV Euro AGD czy marki z grupy Inditex i LPP.

 

Drugim pod względem wielkości centrum handlowym Lublina jest Galeria Olimp (63 tys. mkw.), rozbudowywana systematycznie w latach 2000-2013. Trzecie miejsce na podium zajmują Tarasy Zamkowe (38 tys. mkw.), ale już w przyszłym roku ustąpią miejsca parkowi handlowemu Ikea o powierzchni 57 tys. mkw., którego otwarcie planowane jest w 2018 roku. To jedyny obiekt handlowy powstający w mieście. Inne projekty tego typu znajdują się na wczesnym etapie planowania lub ich budowa opóźnia się ze względów formalnych i finansowych.

 

W centrach handlowych Lublina działa ponad 1 tys. sklepów. Największą grupę najemców stanowią sieci z sektorów: moda (29 proc.), usługi (14 proc.) oraz zdrowie i uroda (8 proc.). W ubiegłym roku swój lokal w Tarasach Zamkowych otworzyła sieć Royal Collection, nowe marki – jak Monnari, Lee Wrangler czy Only – pojawiły się w Outlet Center Lublin. Rozpoczęto także komercjalizację parku handlowego Ikea – deweloper zaanonsował podpisanie umów m.in. z RTV Euro AGD, Martes Sport i Rossmann.

 

– Popyt na powierzchnie handlowe w Lublinie utrzymuje się na średnim poziomie, a większość sieciowych najemców zainteresowanych tym rynkiem znalazła już swoje miejsce w istniejących obiektach – mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

 

Czynsze za powierzchnie w centrach handlowych w Lublinie plasują się na średnim poziomie i znajdują się w lekkim trendzie spadkowym na skutek wzrostu konkurencji oraz dominacji tzw. rynku najemcy. Najwyższy czynsz za lokal o powierzchni 100-150 mkw. GLA na potrzeby mody waha się w granicach 27- 29 EUR/mkw./miesiąc.

 

Czytaj także: Lublin – miasto galerii handlowych

 



3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. A ja sobie wykopie ziemianke i bede w niej sprzedawal, napar z lipy i suszone robaki ?