Lublin – miasto galerii handlowych

Zdjęcie z lotu ptaka Galeria Olimp | fot. Piximo Marcin Tarkowski

Lublin jest jednym z większych miast regionalnych o tak dużym nasyceniu powierzchni handlowej na jednego mieszkańca w Polsce. W aglomeracji Lublina działa 13 centrów handlowych.

 

Rynek Lublina nadal przyciąga zainteresowanie deweloperów obiektów handlowych. W 2015 roku ukończono budowę nowego centrum handlowego Tarasy Zamkowe oraz pierwszą fazę parku handlowego Kraśnicka, na którą składają się sklep z wyposażeniem wnętrz Agata i artykułami budowlanymi Bricoman.

 

W mieście powstały także nowe supermarkety i dyskonty spożywcze. W centrum handlowym Felicity ruszyło 9-cio salowe kino Cinema City, którego atrakcją jest trzecia w Polsce sala z technologią 4DX (24 rodzaje efektów specjalnych).

 

Obecnie w Lublinie powstają kolejne obiekt handlowe, którymi są centrum handlowe IKEA oraz kolejna faza parku handlowego Kraśnicka. Nadchodzącymi projektami jest galeria Alchemia oraz Pasaż Victoria (dawny Pedet).

 

Nasycenie Lublina galeriami jest jednym z większych wśród miast regionalnych. – Na jedno centrum handlowe w mieście przypada średnio 26 280 osób, a siła nabywcza mieszkańców w przeliczeniu na mkw. centrum handlowego wynosi 27 810 zł rocznie – pisze Colliers International.

 

Największym centrum handlowym Lublina i województwa lubelskiego jest Atrium Felicity o powierzchni 75000 mkw. i 120 sklepach. Drugim, co do wielkości obiektów handlowych jest kilkukrotnie rozbudowywana Galeria Olimp o powierzchni 63000 mkw. Pozostałe centra to obiekty średniej wielkości lub małe.

Źródło: Cooliers International
Źródło: Cooliers International


Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.