Ważny temat? Prześlij newsa!

Lublin i Stalową Wolę połączy szybsza kolej. Będzie elektryfikacja linii

Spotted Lublin

Dzięki blisko 480 mln zł z Programu Polska Wschodnia (PO PW) PKP PKL SA przeprowadzi prace na liniach kolejowych 68 i 565 na odcinku Lublin-Stalowa Wola Rozwadów. Celem inwestycji jest poprawa jakości usług kolejowych oraz podniesienie parametrów technicznych i zastosowanie nowoczesnych rozwiązań na liniach nr 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów. – Projekt […]

cof

Dzięki blisko 480 mln zł z Programu Polska Wschodnia (PO PW) PKP PKL SA przeprowadzi prace na liniach kolejowych 68 i 565 na odcinku Lublin-Stalowa Wola Rozwadów.

Celem inwestycji jest poprawa jakości usług kolejowych oraz podniesienie parametrów technicznych i zastosowanie nowoczesnych rozwiązań na liniach nr 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów.

– Projekt na elektryfikację trasy Lublin – Stalowa Wola za prawie pół miliarda zł jest jednym z ośmiu i największym z kolejowych projektów Programu Polska Wschodnia – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. W 2017 r. rozpoczniemy prace renowacyjne, a już w 2020 r. będziemy korzystać z ich efektów.

Łączna długość linii kolejowych objętych projektem wynosi nieco ponad 105 km. Inwestycja umożliwi zwiększenie prędkości oraz przepustowości infrastruktury kolejowej zarówno dla przewozów towarowych, jak i pasażerskich.

Planowanym do osiągnięcia efektem projektu będzie skierowanie znaczącego ruchu pociągów towarowych (węglowych) z kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec.

– Realizacja projektu oznacza lepsze podróże dla pasażerów i zapewnienie dobrego transportu towarów m.in. pociągów towarowych (węglowych) z kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec – dodaje Merchel.

W ramach projektu przebudowane zostaną perony na stacjach i przystankach oraz powstaną nowe przystanki w Charzewicach i Zaklikowie. Poprawi to dostęp do komunikacji kolejowej i komfort obsługi pasażerów.

Podróżni będą mieć do dyspozycji nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz oświetlenie. Wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewnić ma przebudowa blisko 80 przejazdów kolejowo – drogowych. Ponad 20 zyska nowe urządzenia zabezpieczenia m.in. samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (SSP). Zakłada się budowę 11 przejść dla pieszych z dojściami do peronów.

Zakończenie rzeczowej realizacji projektu planowane jest w 2020 r.

DW

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

0 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check