Ważny temat? Prześlij newsa!

Konsumenci wprowadzani w błąd. Wełna jedynie na etykiecie. Zafałszowane składy ubrań potwierdziły kontrole i badania

Spotted Lublin

UOKiK wydał decyzje wobec dwóch przedsiębiorców wprowadzających na rynek odzież. Na przedsiębiorców zostały nałożone kary finansowe. Nieprawdziwe informacje o składzie ubrań Próbki do badań laboratoryjnych zostały pobrane przez inspektorów Inspekcji Handlowej w sklepach w całej Polsce. Chodziło o marynarki, garnitury i spodnie garniturowe, koszule. Badania przeprowadzili pracownicy akredytowanego Laboratorium Produktów Włókienniczych i Analizy Instrumentalnej UOKiK […]

mężczyzna, koszula, szelki, zegarek, mucha

fot. Pixabay

UOKiK wydał decyzje wobec dwóch przedsiębiorców wprowadzających na rynek odzież. Na przedsiębiorców zostały nałożone kary finansowe.

Nieprawdziwe informacje o składzie ubrań

Próbki do badań laboratoryjnych zostały pobrane przez inspektorów Inspekcji Handlowej w sklepach w całej Polsce. Chodziło o marynarki, garnitury i spodnie garniturowe, koszule. Badania przeprowadzili pracownicy akredytowanego Laboratorium Produktów Włókienniczych i Analizy Instrumentalnej UOKiK w Łodzi. Sprawdzali, czy prawdziwe są deklaracje producentów, np. o ilości wełny, bawełny, poliestru.

Konsumenci nie mogą samodzielnie zweryfikować składu surowcowego odzieży, muszą w tym zakresie ufać informacjom na etykiecie. Dla wielu osób taka informacja jest bardzo ważna – ma wpływ na cenę, sposób konserwacji czy zastosowanie. W przypadku przedsiębiorców sprzedających swoje produkty pod markami Lord i Lavard w wielu przypadkach klienci byli wprowadzani w błąd. Przykładowo zgodnie z deklaracją na etykiecie spodnie miały być wykonane z materiału, który zawierał 70 proc. wełny – w rzeczywistości wełny całkowicie brakowało. Gdyby konsumenci mieli rzetelne i prawdziwe informacje o składzie odzieży, mogliby nie zdecydować się na zakup – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Z badań laboratoryjnych wynika, że ze zbadanych:

Prezes UOKiK w wydanych decyzjach nałożył na przedsiębiorców kary finansowe: Polskie Składy Odzieżowe (Lavard) 3 830 838 zł, Lord 213 478 zł. Po uprawomocnieniu się decyzji przedsiębiorcy będą musieli opublikować na swoich stronach internetowych informacje o decyzjach Prezesa UOKiK. Dodatkowo takie oświadczenie pojawi się w sklepach stacjonarnych Lavard. Decyzje nie są prawomocne, przysługuje od nich odwołanie do sądu.

Wyrób/markaSkład tkaniny wierzchniej
(informacja na metce)
Rzeczywisty skład
Marynarka Amidio Lavard (kod wyrobu 46037)wełna – 50 proc.
poliester – 30 proc.
wiskoza – 20 proc.
wełna – brak
poliester – 77,2 proc.
wiskoza – 19,6 proc.
elastan – 3,2 proc.
Spodnie Chinos Nos Lavard
(kod wyrobu 64988)
wełna – 60 proc
poliester – 20 proc.
wiskoza – 20 proc.
wełna – brak
poliester – 70 proc.
wiskoza – 30 proc.
Garnitur Lavard (kod wyrobu 34857)wełna – 100 proc.wełna – 67,6 proc.
poliester 32,4 proc.
Koszula Lavard (kod wyrobu 93087)bawełna 100%bawełna 55,1 proc.
poliester 44,9 proc.
Spodnie męskie Lord (symbol Sp.070)wełna – 70 proc.
poliester – 30 proc.
wełna – brak
poliester – 67,8 proc.
wiskoza – 32,2 proc.
Garnitur męski, Exclusive Super Slim, Lord,
symbol T-4
wełna – 80 proc.
wiskoza – 18 proc.
elastan – 2 proc.
wełna – brak
poliester – 63,1 proc.
wiskoza – 33,9 proc.
elastan – 3 proc.
Marynarka męska Lord (symbol M-46)wełna 65 proc.
poliester 35 proc.
wełna – brak
poliester 67,4 proc.
wiskoza 32,6 proc.
Marynarka męska Lord (symbol M-228)wełna 80 proc.
poliester 20 proc.
wełna – brak
wiskoza 51,8 proc.
poliester 48,2 proc.

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

0 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check