GDDKiA podpisała umowę na budowę 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 w województwie lubelskim

Droga krajowa nr 17 za Izbicą
Droga krajowa nr 17 za Izbicą | fot. GDDKiA Lublin

To kolejna umowa podpisana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad na budowę drogi ekspresowej S17, prowadzącej z Piask do Zamościa, który przechodzi do realizacji. Na zawarcie kontraktów czekają jeszcze dwa inne odcinki tej drogi.

Budowa S17 między Izbicą a węzłem Zamość Sitaniec

Za przygotowanie projektu budowlanego drogi ekspresowej S17 między Izbicą a węzłem Zamość Sitaniec oraz realizację prac w terenie odpowiedzialne będzie konsorcjum firm GAP Insaat (lider), Fabe Polska oraz Side Midas Stroy. Wartość kontraktu to ok. 504 mln zł. Wykonawca będzie miał 41 miesięcy na zaprojektowanie, wybudowanie trasy i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Do czasu budowy nie wlicza się okresów zimowych od połowy grudnia do połowy marca.

Odcinek S17 przebiegać będzie w większości nowym śladem, głównie wzdłuż obecnej DK17. Rozpocznie się za Izbicą, ominie od zachodniej strony Chomęciska Małe i zakończy w okolicach Sitańca. Powstaną m.in. dwa węzły (Stary Zamość, Zamość Sitaniec) i 27 obiektów inżynierskich, takich jak mosty, wiadukty oraz przejścia dla zwierząt. Wybudowane zostaną także drogi do obsługi ruchu lokalnego, system odwodnienia oraz system zarządzania ruchem. Przebudowane zostaną drogi poprzeczne, krzyżujące się z planowaną drogą ekspresową.

Postęp prac na S17

Droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem jest realizowana w formule Projektuj i buduj. Obecnie (poza odcinkiem Izbica – Zamość Sitaniec) na etapie realizacji są jeszcze trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego: Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (w sumie ok. 55 km).

„Wykonawcy złożyli w ubiegłym roku wnioski o wydanie decyzji ZRID. Procedury te są w toku, a w ich ramach RDOŚ w Lublinie prowadzi postępowania w zakresie ponownej oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko. Po zakończeniu tych procedur i wydaniu decyzji ZRID, będą mogły rozpocząć się prace budowlane” – mówi Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA.

W trakcie przetargu są odcinki Piaski – Łopiennik (16,7 km) oraz Krasnystaw – Izbica (18,8 km). Oba mają już wyłonionych wykonawców. Po zakończeniu standardowych, obowiązkowych kontroli, prowadzonych przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, a także przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umów przez wykonawców, GDDKiA będzie mogła podpisać umowy.

Dwa odcinki są na etapie prac przygotowawczych Łopiennik – Krasnystaw (9 km) oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (12 km), dla których GDDKiA uzyskała decyzje środowiskowe. Przetargi na realizację tych zadań drogowcy planują ogłosić w przyszłym roku.

Trwa przetarg na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej dla blisko 2-kilometrowego odcinka biegnącego nowym śladem od S17 do planowanego terminala granicznego odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne/Rawa Ruska, który realizowany będzie przez Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych. Obecnie trwa ocena złożonych ofert.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.