Fotoradar na al. Solidarności – lokalizacja urządzenia. Jakie ograniczenie prędkości?

Aleja Solidarności w Lublinie
Aleja Solidarności w Lublinie | fot. Dominik Wąsik

Najpóźniej do lutego 2022 r. przy al. Solidarności w Lublinie zamontowany ma zostać fotoradar, który będzie kontrolował prędkość kierowców poruszających się w kierunku centrum.

Fotoradar na al. Solidarności

Zgodnie z planem montaż fotoradaru na al. Solidarności w Lublinie powinien nastąpić nie później niż w lutym 2022 r. Następnie urządzenie zostanie przekazane do obsługi Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego w ramach systemu CANARD.

„Ostateczny termin uruchomienia urządzeń jest uzależniony od prac zakładów energetycznych, związanych z doprowadzeniem do urządzeń energii” – informuje biuro prasowe GITD.

Jak wynika z planu, fotoradar ma kontrolować pojazdy poruszające się po pasie w kierunku centrum miasta. Urządzenie stanie za zjazdem z ul. Poniatowskiego, na wysokości boiska za Czechówką.

W Alejach Solidarności stanie nowy fotoradar
W Alejach Solidarności stanie nowy fotoradar | fot. Open Street Map

Wydział Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością zatwierdził projekt stałej organizacji w związku z montażem fotoradaru i zastosowania odpowiedniego oznakowania.

„Fotoradar będzie dokonywał pomiaru prędkości w miejscu, gdzie dopuszczalna maksymalna prędkość wynosi 70 km/h. Projekt uzyskał pozytywną opinię zarządcy drogi, czyli Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie oraz Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej w Lublinie” – mówi Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.

3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. To na pewno poprawi bezpieczeństwo na ciulowo zaprojektowanym rondzie 100lecia kul gdzie wypadków jest wielokrotnie więcej niż na odcinku gdzie ma powstać fotoradar… Wolne zarty…

  2. Tylko po co w tym miejscu? Przecież tam praktycznie nie ma wypadków, brak przejścia dla pieszych /dopiero przy dawnej Czechowiance/. Tam nawet setką można jechać i jest bezpiecznie.