Koncepcja nr 1
Zakłada ona zachowanie połączeń drogowych w rejonie ronda Sportowców oraz dopuszcza ruch kołowy tylko dla transportu publicznego i pojazdów uprzywilejowanych na placu Dworcowym.
W ramach dworca autobusowego powstanie 86 stanowisk stanowisk autobusowych (w tym: 50 dla komunikacji zamiejskiej, 16 dla komunikacji miejskiej i 20 dla komunikacji zamiejskiej z okresem oczekiwania do 15 min), 2 stanowiska dla komunikacji miejskiej i 1 dla komunikacji zamiejskiej.
W ramach zajezdni dla komunikacji zamiejskiej i dalekobieżnej zaprojektowano 63 miejsca postojowe dla autobusów i 78 miejsc postojowych dla mikrobusów. Koncepcja zakłada powstanie ok. 185 miejsc postojowych oraz 6 w ramach postoju TAXI.
Sama bryła dworca autobusowego to 15 filarów o konstrukcji wspornikowej ustawionych w 3 rzędach po 5 w każdym, których forma odwołuje się do winorośli. Budynek jest 2 kondygnacyjny z miejscem na informację turystyczną, punkt promocji miasta i regionu, z użytkowym dachem zielonym otwartym dla pieszych.
Powierzchnia użytkowa budynku to 1 800 mkw, powierzchnia użytkowa dachu wynosi 590 mkw, powierzchnia użytkowa parkingu zaś 6 710 mkw. Koncepcja zakłada powstanie ok. 185 miejsc postojowych oraz 6 w ramach postoju TAXI.
Wizualizacje
Ważny temat? Prześlij newsa!
Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.
Bądź na bieżąco z Lublinem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!
Dodaj opinię