Dworzec metropolitalny w Lublinie ma powstać do 2023 roku. Zobacz wizualizacje

Opcja 2 zmierzch
Dworzec Metropolitalny autobusowy w lublinie

Koncepcja nr 2

Ten projekt całkowicie zmienia organizację połączeń drogowych zarówno w rejonie ronda Sportowców jak i placu Dworcowym. Rondo Sportowców rozbudowane zostało o przyszłe połączenie drogowe północnej i południowej części miast poprzez tunel pod torami. Natomiast plac Dworcowy pełni funkcję otwartej przestrzeni przeznaczonej dla ruchu pieszego.

W ramach dworca mają powstać 74 stanowiska autobusowe (w tym: 48 dla komunikacji zamiejskiej, 2 podwójne dla komunikacji miejskiej i 22 dla komunikacji zamiejskiej z okresem oczekiwania do 15 min), 9 stanowisk dla komunikacji miejskiej – autobus rozpoczynające trasę i 1 stanowisko dla autobusu kończącego trasę, 1 podwójne stanowisko dla komunikacji zamiejskiej dla autobusów wysadzających pasażerów. W ramach zajezdni dla komunikacji zamiejskiej i dalekobieżnej zaprojektowano 63 miejsca postojowe dla autobusów i 50 miejsc postojowych dla mikrobusów.

Budynek dworca został zaprojektowany w postaci podwójnej bryły, której główna część zewnętrzna konstrukcyjna jest oparta na czterech słupach żelbetowych z głowicami stalowymi. Część wewnętrzna to szklany kubik mieszczący dwie wydzielone od siebie funkcje: obsługi pasażera i biurową zamknięte w „otwartej” przestrzeni hali dworcowej.

Powierzchnia użytkowa budynku to 1 350 mkw, zaś parkingu 6 293 mkw, ze 178 miejscami parkingowych oraz 8 miejscami postojowymi dla TAXI.

 

Wizualizacje

Opcja 2 nocc

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.