Drugie podejście do budowy ścieżki wzdłuż al. Warszawskiej. Miasto planuje wydać blisko 400 tys. zł za 900 metrów nowej ścieżki

Ścieżka rowerowa wzdłuż al. Warszawskiej
Ścieżka rowerowa wzdłuż al. Warszawskiej | fot. Dominik Wąsik

Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie ogłosił przetarg na budowę od dawna oczekiwanej ścieżki rowerowej przy al. Warszawskiej. Wcześniejszy unieważniono, bo cena, jaką zaproponowali wykonawcy, była za wysoka.

Ścieżka rowerowa na al. Warszawskiej

Otwarcie ofert w pierwszym przetargu nastąpiło 27 marca. Okazało się, że oferty złożyło cztery firmy, a zaproponowane przez nich ceny był większe, niż zaplanował wydać na to zadanie Zarząd Dróg i Mostów. Budżet miasta na budowę ok. 900-metrowego odcinka ścieżki rowerowej na al. Warszawskiej wynosił 396 tys. zł. Złożone oferty opiewały na kwoty od 431 do 586 tys. zł. Dlatego miejscy urzędnicy postanowili spróbować jeszcze raz. Tym razem ZDiM czeka na oferty firm do 22 kwietnia.

Zadanie polega na budowie ścieżki rowerowej o szerokości 2-2,5 m na odcinku od ronda Honorowych Krwiodawców (al. Kraśnicka) od skrzyżowania z ul. Bohaterów Monte Cassino. Na dalszym odcinku od skrzyżowania z ul. Bohaterów Monte Cassino do przejścia dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Kryniczną (tu powstanie również przejazd rowerowy) została zaprojektowana ścieżka pieszo-rowerowa o szerokości 2,5-3 m.

Ścieżka rowerowa i pieszo-rowerowa powstanie po południowo-zachodniej stronie jezdni al. Warszawskiej (po stronie ul. Czeremchowej). Lokalizacja nowej ścieżki rowerowej wiąże się również koniecznością przebudowy istniejących chodników praktycznie na całej długości projektowanej ścieżki rowerowej. Zaprojektowano chodniki o szerokości 1,5-2m.

„Projektowaną nawierzchnię jezdni ścieżki rowerowej i ścieżki pieszo-rowerowej należy wykonać z betonu asfaltowego, natomiast nawierzchnię chodników z betonowej kostki brukowej koloru szarego, nawierzchnię zjazdów należy wykonać z betonowej kostki brukowej koloru grafitowego” – czytamy w projekcie.

Wyłoniona firma będzie miała 6 miesięcy od dnia podpisania umowy na realizację zadania. Z projektu wyłączony został odcinek w rejonie skrzyżowania al. Warszawskiej z Czeremchową i Strzelecką. W tym przypadku budowa ścieżki i chodników zostanie zrealizowana w trakcie budowy zatoki autobusowej, która ma powstać w tym miejscu.

Kolejne odcinki dróg rowerowych w planach na ten rok

Aktualnie długość dróg rowerowych na terenie Lublina wynosi ponad 196 km. W tym roku planowana jest realizacja kolejnych ścieżek rowerowych. Powstaną one w wyniku realizacji zwycięskich projektów z Budżetu Obywatelskiego:

  • budowa drogi dla rowerów i przejazdów przez ul. Lwowską, łączących istniejącą drogę dla rowerów po wschodniej stronie ul. Lwowskiej z istniejącym pasem rowerowym na ul. Podzamcze;
  • budowa przedłużenia drogi rowerowej biegnącej wzdłuż ul. Nałęczowskiej, od jej końca w okolicach skrzyżowania z ul. Cisową w kierunku al. Kraśnickiej;
  • budowa ciągu pieszo-rowerowego pomiędzy ul. Kryształową a ul. Berylową.

Wkrótce zakończy się również budowa drogi rowerowej w wąwozie Rury. O tym pisaliśmy tu: Piesi korzystają już z nowego chodnika, a rowerzyści z drogi rowerowej. Nowe alejki w wąwozie Rury

„Przyszłe zadania w zakresie infrastruktury rowerowej, powiązane z realizacją inwestycji drogowych oraz jako samodzielne działania, przewidywane są w ramach perspektywy UE 2021-2027. Planujemy realizację co najmniej 30 km dróg dla rowerów oraz około 10 km ciągów rowerowych powiązanych z inwestycjami drogowymi, czyli łącznie co najmniej 40 km nowych dróg dla rowerzystów” – mówi Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.

Aby jednak móc starać się o dofinansowanie zewnętrzne na realizację tego zadania, najpierw musi powstać kompletna dokumentacja. Miasto przygotowuje się do ogłoszenia przetargu dla pierwszego etapu tego zadania, które obejmie poniższe lokalizacje:

  • ul. Sławinkowska, na odcinku od skrzyżowania z ul. Mieczykową do skrzyżowania z ul. Kameliową;
  • al. Witosa, na odcinku od skrzyżowania z ul. Doświadczalną do skrzyżowania z ul. Grygowej;
  • ul. Głęboka, na odcinku od skrzyżowania z al. Kraśnicką do skrzyżowania z ul. Wiercieńskiego;
  • ul. Roztocze, na odcinku od skrzyżowania z al. Kraśnicką do skrzyżowania z ul. Wielkopolską;
  • ul. Szeligowskiego i Północna, na odcinku od skrzyżowania z al. Smorawińskiego do skrzyżowania z al. Kompozytorów Polskich.

„Pozostałe odcinki ścieżek, które mają wejść w zakres tego projektu, są w trakcie weryfikacji warunków terenowych, co do możliwości umiejscowienia infrastruktury rowerowej. Po tym etapie również zostanie ogłoszone postępowanie na opracowanie dokumentacji projektowej dla kolejnych wybranych lokalizacji” – dodaje Justyna Góźdź.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.