Dom Kultury LSM wynajął salę firmie organizującej pokazy produktów dla seniorów

Proszek do prania
Proszek do prania | fot. pixabay

W Domu Kultury LSM w Lublinie można wynająć pomieszczenia. Jedną z sal wynajęła firma, która dziś organizuje tam pokaz produktów. Ostrzeżmy naszych rodziców i dziadków.

Pokazy produktów mogą zakończyć się wielotysięcznym długiem

O sprawie poinformował nas jeden z mieszkańców, który prosił o nagłośnienie tego i ostrzeżenie naszych rodziców i dziadków. W poniedziałek (21.06) w Domu Kultury LSM przy ul. Wallenroda 4A organizowany jest pokaz produktów. Firma, która organizuje ten pokaz, zachęca mieszkańców na ulotkach promocyjnych darmowymi upominkami.

„W formie podziękowania za przybycie każdy gość otrzyma od naszych sponsorów najnowszej generacji niemiecki proszek do prania. (…) Dodatkowo każdy klient i małżeństwo, które zaszczyci nas swoją obecnością otrzyma: masażer do głowy i ręczną maszynę do szycia” – czytamy na ulotce, którą mieszkańcy otrzymali do swoich skrzynek.

Zdjęcie ulotki z zaproszeniem na pokaz w Domu Kultury LSM
Zdjęcie ulotki z zaproszeniem na pokaz w Domu Kultury LSM | fot. nadesłane

ZOBACZ TAKŻE:
► Dzwonią i wmawiają, że wygrałeś odkurzacz. „Wystarczy odebrać go na spotkaniu”

Tematem spotkania ma być „wpływ koenzymu Q10 na poszczególne organy ludzkiego organizmu”. Naszą szczególną uwagę na ulotce zwróciła informacja, że wstęp na spotkanie tylko dla osób, które ukończyły 45 lat.

Niestety, próba rozmowy z dyrektorem Domu Kultury LSM dzisiaj (21.06) nam się nie udała. W słuchawce usłyszeliśmy, że pani dyrektor nie ma dziś już w pracy. Pracownik, z którym rozmawialiśmy, nie miał informacji o dzisiejszym spotkaniu w Domu Kultury.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów konsekwentnie walczy z nieuczciwymi praktykami, do jakich dochodzi podczas pokazów handlowych. Firmy zwabiają konsumentów, najczęściej seniorów, pod pretekstem np. bezpłatnych badań medycznych czy kusząc drogimi prezentami.

Uczestnicy takich spotkań są często manipulowani, wprowadzani w błąd co do tego, że trafiła im się wyjątkowa okazja. W efekcie wychodzą z niepotrzebnymi urządzeniami kupionymi po wielokrotnie zawyżonych cenach. Co więcej, organizatorzy pokazów często utrudniają odstąpienie od umowy, a gdy już do niego dochodzi – potrafią zwracać pieniądze ze znacznym opóźnieniem.

„Identyfikujemy bardzo wiele nieprawidłowości i nieuczciwych praktyk podczas pokazów handlowych, obejmujących ograniczanie praw konsumentów, wprowadzanie ich w błąd czy wywieranie na nich presji. Jest to tym bardziej naganne, że ofiarami padają najczęściej seniorzy, szczególnie wrażliwa grupa społeczna. Jako konsumenci bądźmy niezwykle czujni na pokazach handlowych, nie ulegajmy emocjom, manipulacjom, perswazji czy oszukańczym technikom sprzedażowym” – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Jak nie dać się oszukać na pokazie handlowym?

  • Uważaj na pułapki w zaproszeniach. Nie daj się zwieść, że chodzi tylko o bezpłatne badania czy wykład. Pamiętaj, że prezenty przeważnie nie są za darmo – zastanów się, czy są warte twojego czasu i narażania się na pokusę.
  • Nie podejmuj szybko i pochopnie decyzji. Masz prawo do rzetelnej informacji na temat oferowanych produktów. Dopytaj o ich właściwości, porównaj ceny. Nie daj sobie wmówić, że musisz kupić daną rzecz natychmiast, bo potem nie będziesz miał okazji.
  • Uważaj przy płatności na raty. Dokładnie przeczytaj umowę i załączniki do niej, włącznie z tym, co jest napisane „małym drukiem”. Sprawdź, czy nie ma ukrytych dodatkowych kosztów. Jeśli podpisujesz weksle in blanco, upewnij się, że widnieje na nich klauzula „nie na zlecenie” lub inna równoznaczna.
  • Domagaj się dokumentów. Sprzedawca musi ci dać 1 egzemplarz umowy, wszelkie załączniki do niej, regulaminy promocji.
  • Możesz odstąpić od umowy. Masz na to 14 dni od otrzymania towaru. Jeśli sprzedawca cię o tym nie poinformował, termin wydłuża się do 12 miesięcy. Po wysłaniu  oświadczenia o odstąpieniu od umowy, musisz w ciągu 14 dni na własny koszt odesłać produkt.

4 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Brawo za czujność. Z takiego spotkania zostałam z krzykiem wygnana, kiedy zaaranżowalam nagrywanie spotkania, i ludzi (bo ochrona danych) tylko przekazywane treści.
    Dobry prezent napewno dostał Dyrektor DK, po co ma teraz spotykać się z ludźmi i tłumaczyć się im. Ja uważam, że powinien wiedzieć komu wynajmuje i na co. To jest miejsce publiczne, nie prywatne.
    Od lat jest to wielkie oszustwo i naciąganie.

  2. Pani Edyto już jest nowa Pani dyrektor .
    Od razu widać ciepłą i miłą atmosferę w DK LSM.
    Poprzednia E.Lipinska to porażka .

  3. Panie Pawle ma Pan rację.Emilia Lipińska która była ok 10mscy dyrektorką – to była porażka .Dopiero po jej zwolnieniu widać że w końcu DK działa jak kiedyś.