Ważny temat? Prześlij newsa!

Czeska firma chce dostarczyć elektryczne autobusy dla Lublina. Czy ZTM dołoży?

Spotted Lublin

Tylko czeska firma SOR Libchavy chce dostarczyć 20 elektrycznych autobusów dla Lublina. Jej oferta jest wyższa od założonego budżetu przez Zarząd Transportu Miejskiego. Co zrobi ZTM? Przetarg na dostawę dwudziestu autobusów elektrycznych został ogłoszony przez Zarząd Transportu Miejskiego już po raz drugi. W pierwszym postępowaniu swoje oferty złożyły dwie firmy: Ursus-Bus oraz Solaris. Obie oferty […]

Elektryczny autobus firmy SOR Libchavy | fot. materiały producenta

Tylko czeska firma SOR Libchavy chce dostarczyć 20 elektrycznych autobusów dla Lublina. Jej oferta jest wyższa od założonego budżetu przez Zarząd Transportu Miejskiego. Co zrobi ZTM?

Przetarg na dostawę dwudziestu autobusów elektrycznych został ogłoszony przez Zarząd Transportu Miejskiego już po raz drugi. W pierwszym postępowaniu swoje oferty złożyły dwie firmy: Ursus-Bus oraz Solaris. Obie oferty jednak znacznie przewyższały przeznaczony przez UM Lublin budżet na ten cel. Dlatego przetarg unieważniono i postanowiono ogłosić go ponownie.

Jedyną ofertę w przetargu złożyła czeska firma SOR Libchavy, która w swojej ofercie ma również autobusy elektryczne. Producent zaproponował pojazdy SOR NS 12 electric (widoczny na zdjęciu głównym). Spółka swoją ofertę wyceniła na kwotę 44,8 mln zł netto, gdzie przewyższa zakładany przez ZTM Lublin budżet.

„Kwota, jaka została przeznaczona na sfinansowanie zamówienia to ponad 43 mln zł netto, czyli blisko 53 mln zł brutto” – informuje Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Czy miasto dołoży blisko 2 mln zł by podpisać umowę z SOR Libchavy? – „Komisja przetargowa analizuje ofertę pod kątem prowadzonego postępowania. Decyzje będą podejmowane na bieżąco” – dodaje Góźdź.

Wraz z elektrycznymi autobusami do Lublina mają także trafić infrastruktura do ich ładowania. Będzie ona zlokalizowana na pętli przy ulicy Paderewskiego oraz w zajezdni MPK przy ulicy Grygowej. Pojazdy dedykowane będą do obsługi linii komunikacyjnych nr: 13, 23 i 29.

„Pojazdy będą niskopodłogowe o długości 12 metrów, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, monitorowane, klimatyzowane, wyposażone w biletomaty z możliwością płatności kartą i gotówką, bramki liczenia pasażerów oraz trzy podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych” – wylicza Góźdź.

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

0 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check