Coraz bliżej ruchu sprzed pandemii. Lotnisko w Świdniku podsumowuje 2023 rok. Jakie plany na obecny?

Lotnisko Lublin w Świdniku
Lotnisko Lublin w Świdniku | fot. Dominik Wąsik

399 tys. pasażerów obsłużył Port Lotniczy Lublin w ubiegłym roku. To największy wzrost od 2019 roku. Ten rok, według zapewnień władz lotniska, zapowiada się równie obiecująco. Poza dalszym rozwojem siatki połączeń, Port Lotniczy Lublin otworzy nowoczesny terminal cargo.

Loty wakacyjne napędzają ruch

Przeszło 399 tys. pasażerów obsłużono w 2023 roku w Porcie Lotniczym Lublin. To wynik, który wskazuje na odbudowę ruchu lotniczego po pandemii. Do znacznego zwiększenia ruchu na lotnisku przyczyniły się połączenia wakacyjne. Od czerwca do siatki połączeń dołączyły loty na grecką wyspę Rodos oraz do Monastyru w Tunezji. Przebojem okazały się jednak loty do tureckiej Antalyi, realizowane cztery razy w tygodniu.

Z lubelskiego lotniska można było się wybrać również do innych popularnych miejscowości turystycznych na południu Europy, do chorwackiego Splitu czy Burgas nad Morzem Czarnym lub do włoskiego Bergamo. Niezmiennie pełne samoloty latały nad polskie wybrzeże, do Gdańska. Odpowiedzią na coraz większy ruch na lotnisku była rozbudowa parkingu przy terminalu od strony odlotów. Dzięki tej inwestycji baza parkingowa tuż przed rozpoczęciem sezonu wakacyjnego powiększyła się o blisko 100 dodatkowych miejsc.

Władze lotniska liczą, że ten rok będzie jeszcze lepszy. Oferta wakacyjnych lotów na Lato 2024 z lotniska w Świdniku zapowiada się interesująco. Już wiadomo, że kierunków będzie więcej niż podczas ubiegłorocznych wakacji. Od czerwca 2024 roku do siatki połączeń z Portu Lotniczego Lublin dołącza długo wyczekiwany Egipt (Hurghada) oraz grecka wyspa Kreta. W związku z ogromnym zainteresowaniem lotami do Turcji, w wakacje 2024 będzie można aż pięć razy w tygodniu polecieć do Antalyi i to już od końca kwietnia do października.

Inwestycja lotniska za blisko 18 mln zł

W tym roku Port Lotniczy Lublin zakończy dużą inwestycję, nowoczesny terminal przeznaczony do składowania towarów. Będzie to hala magazynowo-przeładunkowa o powierzchni blisko 2 tys. mkw., z dedykowanymi pomieszczeniami do obsługi towarów specjalnych i rampami do rozładunku ciężarówek. Powstanie także budynek biurowy oraz plac manewrowy wraz z drogą dojazdową i chodnikami. Koszt inwestycji to blisko 18 mln złotych.

„Staramy się dywersyfikować dochody i dlatego inwestujemy w cargo. Powstanie obiektu znacznie usprawni obsługę przesyłek, które od dwóch lat są odprawiane w lubelskim porcie lotniczym. Pozwoli to również na zwiększenie ruchu towarowego i ułatwi kontakty gospodarcze” – mówi Andrzej Hawryluk, prezes Portu Lotniczego Lublin.

Terminal cargo Portu Lotniczego Lublin może stać się także ważnym obiektem podczas wsparcia odbudowy Ukrainy. Przypomnimy, że wojsko planuje odkupić od Portu Lotniczego Lublin 100-hektarowy teren trawiastego lotnisku. To właśnie tu planuje się budowę Stałej Bazy Lotnictwa Śmigłowcowego.

O tym pisaliśmy już tu: Skarb Państwa odkupi od Lublina udziały lotniska w Świdniku? Wojsko planuje otworzyć tam bazę śmigłowcową

Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. A KIEDY POLECIMY DO EINDHOVEN I Z POWROTEM DO LUBLINA. SZANOWI ZARZĄDZAJĄCY LOTAMI NIE CZYTAJĄ, ŻE PASAŻEROWIE PISZĄ I PROSZĄ O LOTY, JAK BYŁO WCZEŚNIEJ.