Przy dworcu kolejowym PKP w Lublinie trwają prace związane z przebudową peronów. W związku z tymi pracami kolejarze budują tymczasowy peron.
Przebudowa peronów na stacji kolejowej Lublin ma związek z realizowaną modernizacją linii kolejowej nr 7 Lublin – Warszawa. W ramach tego zadania, na stacji w Lublinie przebudowane zostaną tory oraz trzy perony wraz z wiatami.
Jako pierwszy rozebrany został peron trzeci – położony najdalej od budynku dworca PKP. Obecnie z peronu zostały schody, pozostała całość konstrukcji wraz z zadaszeniem została zrównana z ziemią.
Wykonawca przygotowuje się do rozbiórki peronu nr 2, ale tylko jednej krawędzi (tej od strony peronu trzeciego). Prace będą prowadzone etapowo. – Planowane rozpoczęcie remontu peronu nr 2 nastąpi w lutym br. – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jednak, aby pasażerowie nie odczuli zbyt wielkich utrudnień, przy dworcu PKP w Lublinie powstaje tymczasowy peron. – Tymczasowy peron zostanie zlokalizowany na wiadukcie kolejowym nad ul. Kunickiego – mówi Jakubowski. Będzie miał długość 130 m i szerokości 3,75 m.
Pasażerowie będą mogli do niego dojść przez istniejące przejście nad ul. Kunickiego. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania będą miały do dyspozycji rampę/pochylnię.
– Peron zostanie wyposażony w wiatę oraz gabloty i tablicę z nazwą stacji i kierunkiem jazdy pociągów. Dla zwiększenia bezpieczeństwa zostanie zabezpieczony barierkami – wyjaśnia Jakubowski.
Peron tymczasowy będzie służył podróżnym w czasie realizacji robót na stacji. Po zakończeniu prac na stacji Lublin zostanie zdemontowany.
Przebudowa peronów PKP na stacji Lublin
Wszystkie trzy perony mają być zbudowane od podstaw. – Wszystkie trzy perony zostaną wydłużone i podwyższone. Każdy będzie posiadał nową wiatę, ławki, elektroniczne tablice informacyjne oraz oświetlenie – informuje Karol Jakubowski.
Głównym celem inwestycji jest usunięcie barier architektonicznych, czyli poprawa dostępności do kolei dla osób niepełnosprawnych. Dlatego po przebudowie na każdy peron pasażerowie dostaną się za pomocą ruchomych schodów lub windy – obecnie są to schody.
Zakończenie robót zaplanowano na styczeń 2019 r.
Przypomnijmy, że w ramach modernizacji „siódemki” powstanie też nowy przystanek. Czytaj więcej: Tak będzie wyglądała stacja Lublin-Zachód
A gdzie obiecana hala co miała przykryć wszystkie perony tylko wiary i to ma być remont to skandal Lublin zawsze dostaje po tylko chcieliście PiS to macie