To już pewne. Budimex nie wyrobi się z oddaniem dworca metropolitalnego do 29 lipca. Wykonawca robót poinformował urząd miasta, że nie wyrobi się z pracami z zaplanowanym terminie.
Budowa dworca metropolitalnego ma opóźnienie
Zgodnie z umową prace przy budowie dworca metropolitalnego powinny zakończyć się do 29 lipca, czyli za nieco ponad cztery i pół miesiąca. – „Wykonawca sygnalizował konieczność przedłużenia terminu realizowanych prac” – przyznaje Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.
Generalnym wykonawcą jest firma Budimex. Miasto nie podaje na razie o ile spółka chce wydłużyć termin zakończenia robót. – „Aktualnie uzgadniany jest projekt aneksu, w zakresie wydłużenia terminu umowy. Aktualna wartość wykonanych prac to około 100 mln zł” – mówi Justyna Góźdź.
Aktualizacja (kliknij w czerwony napis): Budimex wnioskuje o dodatkowe 11 miesięcy na dokończenie budowy dworca metropolitalnego
Ratusz wybrał również administratora dworca metropolitalnego. Radni zdecydowali na ostatniej sesji rady miasta, że zarządzaniem nowym dworcem autobusowym zajmie się Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie, który obecnie odpowiada za organizację komunikacji miejskiej w naszym mieście.
Co słychać na placu budowy?
Na budynku głównym zakończono wykonywanie płyty fundamentowej, ścian bocznych i słupów żelbetowych. Zakończono betonowanie budynku dworca oraz szachtów windowych nad dachem dworca, pompowanie wód gruntowych i rozebrano ścianki szczelne oraz zakończono obsypkę budynku. Zakończono montowanie słupów podtrzymujących główną konstrukcję budynku dworca. Wykonano ich wszystkie 22 oraz zmontowano 13 koron, z ponad połową konstrukcji dachu.
Zakończono wylewanie stóp fundamentowych wiat peronowych, a pod koniec miesiąca zamontowana zostanie pozostała część słupów. Ponadto uruchomiono już nową stację gazową, a stara została wyburzona, co pozwala na kontynuację budowy pozostałych stóp fundamentowych.
Zakończono również budowę nowej stacji trafo dla PKP Energetyka i wykonano stan surowy stacji trafo dla potrzeb ładowania autobusów, a stara została zburzona, co pozwala na dalszą realizację robót przy ul. Gazowej. Powstały już trzy ciągi wiat peronowych, dwa ukończone, a jeden środkowy jest jeszcze w trakcie montażu. Na jednej wiacie zamontowano łaty, na których będą montowane panele fotowoltaiczne wraz z elementami pokrycia dachowego.
Zajezdnia autobusowa na Krochmalnej
Przy ul. Krochmalnej zakończono uzbrojenie podziemne na płycie postojowej dla autobusów, a warstwy konstrukcyjne podbudowy wykonano w całości wraz z ustawieniem krawężników i wykonano podbudowę i warstwy bitumiczne (do wiążącej) na drogach manewrowych. Powstaje tam również budynek socjalno-sanitarny dla kierowców.
Zakończono stan surowy budynku na wszystkich kondygnacjach, obecnie trwa montaż instalacji wewnętrznych, układanie glazury oraz ocieplenia i przygotowywanie do wykonania elewacji zewnętrznej. Wykonano część podziemną infrastruktury oświetlenia placu peronowego.
Zakończono także prace przy budowie kanalizacji deszczowej i wodociągu na ul. Krochmalnej oraz zamontowano zbiornik retencyjny. Obecnie układane jest zbrojenie i warstwa poślizgowa i z chwilą poprawy warunków atmosferycznych rozpocznie się wykonywanie nawierzchni betonowej na miejscach postojowych dla autobusów. Rozpoczęto budowę trakcji trolejbusowej.
Budowa kanalizacji deszczowej realizowana jest również na ul. Młyńskiej, gdzie na odcinku od ronda Sportowców do ul. Dworcowej wykonano podbudowę z kruszywa oraz dolną warstwę bitumiczną wraz z krawężnikami. Z kolei przy „starej” ul. Gazowej zakończono prace przy sieciach podziemnych i wzmacnianiu podłoża, zakończono także prace przy murze oporowym i wykonano dolne warstwy konstrukcyjne podbudowy wraz z ustawieniem krawężników.
Nowy zjazd do dworca
Na potrzeby zadania w zakresie rozbudowy ul. Dworcowej oraz budowy zjazdu z ul. Lubelskiego Lipca ’80, dla usprawnienia ruchu wybudowano tymczasowy zjazd z al. Piłsudskiego do obsługi Targów Lublin. Pod obiekt mostowy wykonano pale i zabetonowano konstrukcję obiektu. Wykonano izolacje obiektów oraz kapy chodnikowe z deskami gzymsowymi w takim samym kolorze jak na ul. Lubelskiego Lipca ’80. Zakończono przebudowę uzbrojenia podziemnego, wzmocnieniu podłoża oraz wykonano mury oporowe przy obiekcie mostowym. Zakończono także budowę murów oporowych przy al. Piłsudskiego. Na części łącznika wykonano podbudowę z kruszywa.
Z kolei na pl. Dworcowym rozpoczęto budowę kanalizacji deszczowej, uzbrojenia podziemnego i LPEC rozpoczął wykonywanie instalacji C.O dla budynku dworca, budynku PKP oraz budynku Poczty Polskiej. Na ul. 1 Maja rozebrano nawierzchnię oraz podbudowę i wykonywana jest kanalizacja deszczowa, teletechniczna oraz zakład gazowniczy przebudowuje sieć gazową – roboty wykonano na połowie zakresu.
Tylko nie ZTM. Przecież oni zlikwidują dworzec tak jak likwidują komunikację w Lublinie. W jednym czasie dworzec zablokuje się bo zjedzie komunikacja z całej Polski a później godziny pustki.