Najnowsze ogłoszenia (spoty)
Od 13 marca w sklepach sieci Biedronka obowiązuje nowy regulamin zwrotów. Zwracając zakupiony towar, nie dostaniemy już gotówki, a voucher na zakupy. Czy nowe zasady są zgodne z prawem konsumenta? Zapytaliśmy o to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Zwrot towaru Biedronka
Nowy regulamin zwrotów i reklamacji towarów zakupionych w sklepach sieci Biedronka obowiązuje od poniedziałku, 13 marca 2023 r. Na podstawie nowego regulaminu możliwe są zwroty produktów zakupionych w ramach większości akcji marketingowych np. Gang Bystrzaków, a sam termin możliwego zwrotu został wydłużony z 14 do 30 dni.
Ważne: Środki za zwrot produktu pełnowartościowego od teraz przekazywane są wyłącznie w formie vouchera płatniczego.
Termin wykorzystania vouchera płatniczego wynosi 120 dni, począwszy od dnia następnego po dniu, w którym voucher został wydany. Voucher może zostać wykorzystany jedynie na kasie tradycyjnej. W celu dokonania płatności z jego wykorzystaniem należy okazać go kasjerowi, nie później niż przed dokonaniem wyboru płatności za zakupy.
Voucher może być wykorzystany tylko jednorazowo, w dowolnym sklepie sieci Biedronka. Klient nie musi przy tym posiadać karty Moja Biedronka – informuje Magdalena Koralewska, rzecznik klienta w sieci Biedronka.
O tym musi pamiętać klient
W przypadku zwrotu towaru klient musi posiadać oryginał paragonu. Nie dotyczy to reklamacji, przy których oryginał paragonu nie jest wymagany. Towar musi być zwrócony w sklepie, w którym został zakupiony.
Konieczność zwrotu w sklepie, w którym klient dokonał zakupu, wynika z polityki asortymentowej sieci Biedronka, która zakłada, że w zależności od sklepu asortyment może się różnić. W związku z tym część artykułów w danym sklepie może być nieujęta w systemie kasowym, a przez to formalnie zwrot nie może być przyjęty – wyjaśnia Magdalena Koralewska.
Opinia UOKiK
Czy nowy regulamin zwrotów w sklepach sieci Biedronka jest zgodny z prawem konsumenta? Z tym pytaniem zwróciliśmy się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Zgodnie z przepisami zwrot pełnowartościowego towaru w sklepach stacjonarnych zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Może on zatem uregulować zasady tego zwrotu, np. żądając od konsumentów okazania paragonu lub zwrócić pieniądze na kartę podarunkową bądź voucher – czytamy w odpowiedzi UOKiK.
Urząd przypomina, że inaczej sytuacja wygląda w przypadku reklamacji produktu, który okazał się wadliwy. Prawo do reklamacji przysługuje konsumentowi 2 lata od chwili wydania towaru. Do jej złożenia nie jest konieczny paragon. Konsument może przedstawić inny dowód zakupu. np. potwierdzenie płatności, a nawet oświadczenie świadka zakupu lub korespondencja z przedsiębiorcą.
Ważny temat? Prześlij newsa!
Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.
Bądź na bieżąco z Lublinem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!
Dodaj opinię