Aplikacja Lubika na Androida zbiera fatalne oceny. Użytkownicy iOS muszą uzbroić się w cierpliwość

Fatalne opinie aplikacji Lubika
Fatalne opinie aplikacji Lubika | fot. Dominik Wąsik

Lubika to aplikacja na smartfony, którą od 1 października mogą pobierać pasażerowie komunikacji miejskiej w Lublinie. Aplikacja służy do zakupu biletów i planowania podróży, ale jeśli ktoś zajrzy do sklepu Google przed zainstalowaniem jej na swoim smartfonie, to chyba szybko zrezygnuje z takiej decyzji. Apka zbiera bowiem fatalne oceny.

Pasażerowie „testerami” aplikacji Lubika

Lubika to aplikacja Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie na smartfony, która ma pomóc zaplanować swoją podróż i zakupić bilety w taryfie przystankowej, czasowej lub okresowej. Z aplikacji od piątku (1.10) mogą korzystać wyłącznie użytkownicy telefonów z Androidem, ponieważ apka nie została jeszcze zatwierdzona przez App Store dla użytkowników urządzeń z iOS.

„Aplikacja Lubika jest i działa, co potwierdza liczba zarejestrowanych kont” – mówi Monika Fisz z ZTM Lublin. „Amerykańska firma App Store, pomimo wcześniejszej weryfikacji przed publikacyjnej, zastosowała wobec wykonawcy niestandardową procedurę, polegająca na przekazaniu dodatkowych informacji. Informacje te oczywiście zostały przekazane, a wykonawca oczekuje na publikację, co jest uzależnione od firmy App Store” – wyjaśnia.

Aktualizacja: Posiadacze iPhone’ów mogą pobrać już aplikację Lubika na telefony

Jak pasażerowie oceniają aplikację?

Złe wrażenie robi już ogólna ocena apki w Google Play, która aktualnie wynosi tylko 1,8 na 5 gwiazdek. Jeszcze gorzej wygląda to, gdy zajrzymy sobie do samych recenzji użytkowników, gdzie pojawiają się np. informacje o blokadzie zakupu biletu czy błędy przy rozliczaniu należności za bilet przystankowy.

Jeden z internautów pisze:

Cały system to kawał okropnego, niedopracowanego i nieotestowanego produktu, który, niestety, testujemy my – użytkownicy.

Kolejni użytkownicy ostrzegają przed blokadą zakupu biletu:

Obsługa bardzo skomplikowana, przez 5 przystanków próbowałem kupić bilet. Po którejś próbie całkowicie uniemożliwiła kupno. Nie polecam 0/10 żałosne.

W 30s macie wybrać ilość biletów dla siebie i osób towarzyszących, a następnie zapłacić. Tylko pośpieszcie się, bo po kilku nieudanych próbach aplikacja blokuje zakup i zostaniecie bez biletów. To badziewie nigdy nie przeszło beta testów. Chciałbym wiedzieć kto to projektował…

Co na to ZTM?

„Przepraszamy naszych pasażerów za utrudniania, które napotkali w pierwszych dniach działania systemu. Zapewniamy, że nasze służby pracują na bieżąco w celu usuwania wszelkich nieprawidłowości i udzielania informacji pasażerom. Monitujemy również wykonawcę systemu co do usuwania wszelkich usterek” – wyjaśnia Fisz.

„Chcielibyśmy podkreślić również fakt, że wiele przypadków problemów dotyczących logowania wynikało z czynności pasażerów, które były wykonywane niezgodnie z instrukcjami czy też regulaminem. Przypominamy, że założenie konta w aplikacji nie jest tożsame z rejestracją na portalu pasażera” – dodaje.

ZOBACZ TAKŻE:
Nowa taryfa biletowa ZTM od 1 października. Ceny i rodzaje biletów

Z informacji przekazanych przez ZTM wynika, że 4 października, na godzinę 10.00 system Lubika ma prawie 10 tysięcy nowych użytkowników, z czego 6 620 osób to użytkownicy aplikacji Lubika. Kasowniki EMV obsłużyły 1600 płatności zbliżeniowych.



2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.