Lubika to aplikacja na smartfony, którą od 1 października mogą pobierać pasażerowie komunikacji miejskiej w Lublinie. Aplikacja służy do zakupu biletów i planowania podróży, ale jeśli ktoś zajrzy do sklepu Google przed zainstalowaniem jej na swoim smartfonie, to chyba szybko zrezygnuje z takiej decyzji. Apka zbiera bowiem fatalne oceny.
Pasażerowie „testerami” aplikacji Lubika
Lubika to aplikacja Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie na smartfony, która ma pomóc zaplanować swoją podróż i zakupić bilety w taryfie przystankowej, czasowej lub okresowej. Z aplikacji od piątku (1.10) mogą korzystać wyłącznie użytkownicy telefonów z Androidem, ponieważ apka nie została jeszcze zatwierdzona przez App Store dla użytkowników urządzeń z iOS.
„Aplikacja Lubika jest i działa, co potwierdza liczba zarejestrowanych kont” – mówi Monika Fisz z ZTM Lublin. „Amerykańska firma App Store, pomimo wcześniejszej weryfikacji przed publikacyjnej, zastosowała wobec wykonawcy niestandardową procedurę, polegająca na przekazaniu dodatkowych informacji. Informacje te oczywiście zostały przekazane, a wykonawca oczekuje na publikację, co jest uzależnione od firmy App Store” – wyjaśnia.
Aktualizacja: Posiadacze iPhone’ów mogą pobrać już aplikację Lubika na telefony
Jak pasażerowie oceniają aplikację?
Złe wrażenie robi już ogólna ocena apki w Google Play, która aktualnie wynosi tylko 1,8 na 5 gwiazdek. Jeszcze gorzej wygląda to, gdy zajrzymy sobie do samych recenzji użytkowników, gdzie pojawiają się np. informacje o blokadzie zakupu biletu czy błędy przy rozliczaniu należności za bilet przystankowy.
Jeden z internautów pisze:
Cały system to kawał okropnego, niedopracowanego i nieotestowanego produktu, który, niestety, testujemy my – użytkownicy.
Kolejni użytkownicy ostrzegają przed blokadą zakupu biletu:
Obsługa bardzo skomplikowana, przez 5 przystanków próbowałem kupić bilet. Po którejś próbie całkowicie uniemożliwiła kupno. Nie polecam 0/10 żałosne.
W 30s macie wybrać ilość biletów dla siebie i osób towarzyszących, a następnie zapłacić. Tylko pośpieszcie się, bo po kilku nieudanych próbach aplikacja blokuje zakup i zostaniecie bez biletów. To badziewie nigdy nie przeszło beta testów. Chciałbym wiedzieć kto to projektował…
Co na to ZTM?
„Przepraszamy naszych pasażerów za utrudniania, które napotkali w pierwszych dniach działania systemu. Zapewniamy, że nasze służby pracują na bieżąco w celu usuwania wszelkich nieprawidłowości i udzielania informacji pasażerom. Monitujemy również wykonawcę systemu co do usuwania wszelkich usterek” – wyjaśnia Fisz.
„Chcielibyśmy podkreślić również fakt, że wiele przypadków problemów dotyczących logowania wynikało z czynności pasażerów, które były wykonywane niezgodnie z instrukcjami czy też regulaminem. Przypominamy, że założenie konta w aplikacji nie jest tożsame z rejestracją na portalu pasażera” – dodaje.
ZOBACZ TAKŻE:
Nowa taryfa biletowa ZTM od 1 października. Ceny i rodzaje biletów
Z informacji przekazanych przez ZTM wynika, że 4 października, na godzinę 10.00 system Lubika ma prawie 10 tysięcy nowych użytkowników, z czego 6 620 osób to użytkownicy aplikacji Lubika. Kasowniki EMV obsłużyły 1600 płatności zbliżeniowych.
WTF!? „Amerykańska firma App Store??”…
Aplikacja działa tragicznie.