Alarmy bombowe w dwóch szkołach. Mimo to uczniowie przystąpili do matur

Zdjęcie ilustracyjne | fot. shutterstock

W poniedziałek 6 maja rozpoczęły się matury z języka polskiego. Przed egzaminem dyrektorzy dwóch szkół na terenie województwa lubelskiego otrzymali maile z informacją o podłożonych bombach w placówkach.

Poniedziałek 6 maja był pierwszym dniem matur 2019. Maturzyści punktualnie o godz. 9.00 przystąpili do pisemnego egzaminu z języka polskiego na poziomie podstawowym. Na godz. 14 zaplanowano egzamin na poziomie rozszerzonym.

Jednak nie obyło się bez problemów. Dyrektorzy dwóch szkół na terenie województwa lubelskiego otrzymali w poniedziałkowy poranek maile z informacją o podłożonych bombach w ich placówkach.

Pierwsze zgłoszenie o podłożonej bombie wpłynęło o godz. 7.08 do Zespołu Szkół im. Gen. Franciszka Kamińskiego w Adamowie (powiat łukowski). Na miejscu interweniowali strażacy i policjanci. Alarm okazał się fałszywy, a maturzyści zgodnie z planem przystąpili do egzaminu z języka polskiego.

Drugie zgłoszenie otrzymała dyrekcja Zespołu Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Grabowcu (powiat zamojski) w poniedziałek o godz. 8.07. Tu również interweniowała straż pożarna oraz policja. Szkołę udało się przeszukać przed rozpoczęciem matury, do której przystąpiono punktualnie.

Podobne zgłoszenia otrzymali dyrektorzy wielu szkół na terenie całej Polski. Na razie nie było przypadku, by któreś ze zgłoszeń o ładunku wybuchowym się potwierdziło. Służby próbują namierzyć osoby, które odpowiadają za fałszywe alarmy bombowe.



WASZE KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.