ZTM kieruje na linie trolejbusowe autobusy spalinowe. Taka zmiana pozwala zaoszczędzić ponad 7 tys. zł dziennie

Autobus spalinowy na linii trolejbusowej 154
Autobus spalinowy na linii trolejbusowej 154 | fot. Dominik Wąsik

Zarządu Transportu Miejskiego podjął decyzję o zawieszeniu części kursów realizowanych przez trolejbusy i zastąpienie ich spalinowymi autobusami. Okazuje się, że taniej jest obecnie realizować kursy autobusami. Taka zmiana pozwala zaoszczędzić ponad 7 tys. zł dziennie.

Trolejbusy do zajezdni, autobusy na ulice

Od kilku dni pasażerowie komunikacji miejskiej mogą zauważyć, że wybrane linie trolejbusowe częściowo są obsługiwane przez tabor autobusów spalinowych. Zmiana dotyczy pięciu linii: 38, 154, 156, 157 i 161 (15 rozkładów). Jest to celowy zabieg zlecony przez ZTM. Chodzi o oszczędność.

„Oszczędności w następstwie obsługi wybranych kursów linii trolejbusowych autobusami w dzień powszedni, dziennie wynoszą ponad 7 tys. zł. Biorąc szacunkowo, że w miesiącu jest 20 dni roboczych tzw. powszednich, kwota ta przekracza 140 tys. zł” – wylicza Monika Fisz z ZTM Lublin.

Kilkaset procent podwyżki

Dramatyczna sytuacja dotyczy całej branży komunikacji miejskiej, zarówno w kontekście skutków pandemii, jak i drastycznego wzrostu kosztów funkcjonowania, szczególnie w kontekście ogromnego wzrostu cen paliwa (60 proc.), energii elektrycznej (4-krotny) czy materiałów eksploatacyjnych.

„Obecnie czekamy na działania, jakie podejmie rząd, wierząc, że sytuacja jest przejściowa i powrócą dobre czasy dla ekologii i niskoemisyjności, w których w dziedzinie transportu Lublin jest liderem. Niemniej do tego czasu musimy działać. Przy tak horrendalnie wysokich kosztach musimy zastępować obsługę niektórych linii trolejbusowych autobusowymi odpowiednikami” – przyznaje Monika Fisz.

Wyrazem tej sytuacji są liczne apele do rządu od różnych instytucji reprezentujących środowiska transportowe, chociażby Polski Związek Pracodawców Transportu Publicznego, Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej czy Forum Organizatorów Transportu. Na ten moment apele pozostają bez odpowiedzi rządu.

Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. No to znowu zmienić numery linii trolejbusowych!!!
    Świetna gratka dla tych, którym przeszkadzały dawne nr jak 9 (teraz 159), 10 (teraz 150), 19 (teraz 162), 28 (teraz 161), a i tak trolejbusy jeździły długi czas m.in. na 1, 7, 34, 38, 45. Po co takie rozróżnienie?