Kolej przystępuje do kolejnego etapu przebudowy Dworca PKP w Lublinie. Od 1 marca pociągi w kierunku Chełma będą odjeżdżać z peronu tymczasowego zlokalizowanego od strony ul. Kunickiego.
– Prace na trasie kolejowej nr 7 i na dworcu kolejowym w Lublinie postępują zgodnie z planem. Po ukończeniu modernizacji trasy Lublin – Warszawa, podróż najszybszym pociągiem między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny zajmie około 90 min – podkreślił Przemysław Czarnek.
Modernizacja linii kolejowej Lublin – Warszawa prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe za ponad 3 mld zł ma poprawić komfort obsługi pasażerów. Wszystkie stacje i przystanki zostaną wyposażone w nowe, wygodne perony, wiaty, ławki, oświetlenie i informację.
Prace na dworcu PKP w Lublinie
Docelowo wszystkie trzy perony zostaną wydłużone i podwyższone. Każdy będzie posiadał nową wiatę, ławki, elektroniczne tablice informacyjne oraz oświetlenie. Po przebudowie na każdy peron pasażerowie dostaną się za pomocą ruchomych schodów lub windy – obecnie są to schody.
Peron nr 3 już został zdemontowany, rozpoczęto też roboty na peronie nr 2, a wraz z nim rozbiorą podziemny tunel, przez co pasażerowie chcący dostać się na peron nr 1 będą musieli skorzystać z budynku dworca PKP.
Wymiana torów, rozjazdów oraz prace ziemne i rozbiórka tunelu wymagają zamiany obsługi podróżnych. Od 1 marca pasażerowie udający się w kierunku Stalowej Woli, Chełma i Zamościa będą odjeżdżać z peronu tymczasowego zlokalizowanego na wiadukcie ul. Kunickiego od ul. Garbarskiej. Ma on zastąpić brakujące perony.
Peron tymczasowy o długości 130 m i szerokości ok. 4 m. jest oświetlony i ma przygotowane ścieżki dotykowe dla osób niedowidzących. Jest oznakowany i wyposażony w wiatę, ławki, oświetlenie, tablicę informacyjną. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się po schodach przygotowano pochylnię.
Jak dotrzeć na peron nr 4?
W związku z zamknięciem podziemnego tunelu, będziemy musieli udać się wzdłuż ul. Pocztowej, a następnie tunelem przy ul. Kunickiego. Tam na placu musimy kierować się na schody, które prowadzą na wiadukt nad ul. Kunickiego. Na nim zlokalizowano wejście na tymczasowy peron.
Modernizacja linii nr 7 Lublin – Warszawa
Modernizacja Warszawa – Lublin na odcinku Otwock – Lublin rozpoczęła się w czerwcu 2017 r. W pierwszej fazie przebudowywany jest odcinek między Pilawą a Lublinem. Na trasie Otwock – Pilawa prace zaplanowano od grudnia 2018 r. do grudnia 2019 r.
Zakończenie prac na linii nr 7 nastąpi w 2022 roku.
Dodaj swój komentarz