Zmiany na dworcu kolejowym w Lublinie. Rozbiorą kolejny peron, będą utrudnienia

Peron tymczasowy na dworcu kolejowym w Lublinie | fot. Damian Gerhand // Spotted Lublin

Kolej przystępuje do kolejnego etapu przebudowy Dworca PKP w Lublinie. Od 1 marca pociągi w kierunku Chełma będą odjeżdżać z peronu tymczasowego zlokalizowanego od strony ul. Kunickiego.

– Prace na trasie kolejowej nr 7 i na dworcu kolejowym w Lublinie postępują zgodnie z planem. Po ukończeniu modernizacji trasy Lublin – Warszawa, podróż najszybszym pociągiem między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny zajmie około 90 min – podkreślił Przemysław Czarnek.

Modernizacja linii kolejowej Lublin – Warszawa prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe za ponad 3 mld zł ma poprawić komfort obsługi pasażerów. Wszystkie stacje i przystanki zostaną wyposażone w nowe, wygodne perony, wiaty, ławki, oświetlenie i informację.

Prace na dworcu PKP w Lublinie

Docelowo wszystkie trzy perony zostaną wydłużone i podwyższone. Każdy będzie posiadał nową wiatę, ławki, elektroniczne tablice informacyjne oraz oświetlenie. Po przebudowie na każdy peron pasażerowie dostaną się za pomocą ruchomych schodów lub windy – obecnie są to schody.

Peron nr 3 już został zdemontowany, rozpoczęto też roboty na peronie nr 2, a wraz z nim rozbiorą podziemny tunel, przez co pasażerowie chcący dostać się na peron nr 1 będą musieli skorzystać z budynku dworca PKP.

Wymiana torów, rozjazdów oraz prace ziemne i rozbiórka tunelu wymagają zamiany obsługi podróżnych. Od 1 marca pasażerowie udający się w kierunku Stalowej Woli, Chełma i Zamościa będą odjeżdżać z peronu tymczasowego zlokalizowanego na wiadukcie ul. Kunickiego od ul. Garbarskiej. Ma on zastąpić brakujące perony.

Peron tymczasowy o długości 130 m i szerokości ok. 4 m. jest oświetlony i ma przygotowane ścieżki dotykowe dla osób niedowidzących. Jest oznakowany i wyposażony w wiatę, ławki, oświetlenie, tablicę informacyjną. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się po schodach przygotowano pochylnię.

Jak dotrzeć na peron nr 4?

W związku z zamknięciem podziemnego tunelu, będziemy musieli udać się wzdłuż ul. Pocztowej, a następnie tunelem przy ul. Kunickiego. Tam na placu musimy kierować się na schody, które prowadzą na wiadukt nad ul. Kunickiego. Na nim zlokalizowano wejście na tymczasowy peron.

Mapa lokalizacji tymczasowego peronu nr 4 | oprac. Dominik Wąsik

Modernizacja linii nr 7 Lublin – Warszawa

Modernizacja Warszawa – Lublin na odcinku Otwock – Lublin rozpoczęła się w czerwcu 2017 r. W pierwszej fazie przebudowywany jest odcinek między Pilawą a Lublinem. Na trasie Otwock – Pilawa prace zaplanowano od grudnia 2018 r. do grudnia 2019 r.

Zakończenie prac na linii nr 7 nastąpi w 2022 roku.



WASZE KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.