Zadzwonił do banku i podając dane klienta, uzyskał dostęp do jego konta

200 złotych pieniądze banknoty
Zdjęcie ilustracyjne | fot. pixabay

Oszuści znaleźli nowy sposób na kradzież pieniędzy z naszych kont bankowych. Wykorzystując posiadane dane właściciela rachunku są w stanie ukraść pieniądze z konta.

Policjanci ostrzegają przed oszustwem zupełnie nową metodą. Z konta bankowego jednego z mieszkańców powiatu puławskiego zniknęło 150 tys. zł. Jak ustalili policjanci, do kradzieży pieniędzy z konta bankowego doszło po zmianie danych dostępowych do konta pokrzywdzonego mężczyzny.

Do jednego z banków zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako właściciel konta. Poinformował pracownika banku, że ma problem z zalogowaniem się na swoje konto bankowe.

W trakcie weryfikacji danych, mężczyzna oświadczył, że nie zgadza się numer telefonu znajdujący się w bazie i podał nowy, uzyskując w ten sposób dostęp do autoryzacji. Na tym rozmowa się zakończyła.

Po dwóch dniach, do banku, osobiście zgłosił się prawdziwy właściciel konta, chcąc uzyskać pomoc gdyż faktycznie nie mógł się zalogować na swoje konto. Po dokładnym sprawdzeniu, okazało się, że hasło dostępowe do jego konta zostało zmienione, a z konta zniknęło 150 tys. zł.

5 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. No bank zwróci 150 tys skoro będący w umowie pracownik Banku pomógł w kradzieży

  2. A, ja się pytam kto jest właścicielem konta na które wpłynęła kasa albo na jakie dane została wypłacona w kasie placówki.

  3. A teraz jeszcze wszystkie dane poczcie chcą udostępnić wielce rodo wprowadzili a teraz z naszymi danymi robią co chcą . Banki powinny mieć zakaz udostępniania czegokolwiek przez telefon , wszystkie sprawy dotyczące dostępu do konta powinny być załatwiane w placówce bankowej z dowodem osobistym i to razem z wszystkimi współwłaścicielami konta a nie że ktoś hasła zapomni albo zablokuje konto wpisując błędnie hasło zadzwoni i już ma odblokowane konto . Zablokowałem sobie konto ,zapomniałeś hasła to niestety ale będziesz musiał pofatygować się do placówki banku osobiście a nie przez telefon odblokować . I to już w jakiś sposób utrudni takie kradzieże .

  4. Nazwa banku – i wszyscy usuwamy z tego badziewia konta . Gazeta boi sie podać nawy ?