Ważny temat? Prześlij newsa!

Zadzwonił do banku i podając dane klienta, uzyskał dostęp do jego konta

Spotted Lublin

  • Data publikacji: 8 maja 2020, 16:42
  • Region

Oszuści znaleźli nowy sposób na kradzież pieniędzy z naszych kont bankowych. Wykorzystując posiadane dane właściciela rachunku są w stanie ukraść pieniądze z konta. Policjanci ostrzegają przed oszustwem zupełnie nową metodą. Z konta bankowego jednego z mieszkańców powiatu puławskiego zniknęło 150 tys. zł. Jak ustalili policjanci, do kradzieży pieniędzy z konta bankowego doszło po zmianie danych […]

200 złotych pieniądze banknoty

Zdjęcie ilustracyjne | fot. pixabay

Oszuści znaleźli nowy sposób na kradzież pieniędzy z naszych kont bankowych. Wykorzystując posiadane dane właściciela rachunku są w stanie ukraść pieniądze z konta.

Policjanci ostrzegają przed oszustwem zupełnie nową metodą. Z konta bankowego jednego z mieszkańców powiatu puławskiego zniknęło 150 tys. zł. Jak ustalili policjanci, do kradzieży pieniędzy z konta bankowego doszło po zmianie danych dostępowych do konta pokrzywdzonego mężczyzny.

Do jednego z banków zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako właściciel konta. Poinformował pracownika banku, że ma problem z zalogowaniem się na swoje konto bankowe.

W trakcie weryfikacji danych, mężczyzna oświadczył, że nie zgadza się numer telefonu znajdujący się w bazie i podał nowy, uzyskując w ten sposób dostęp do autoryzacji. Na tym rozmowa się zakończyła.

Po dwóch dniach, do banku, osobiście zgłosił się prawdziwy właściciel konta, chcąc uzyskać pomoc gdyż faktycznie nie mógł się zalogować na swoje konto. Po dokładnym sprawdzeniu, okazało się, że hasło dostępowe do jego konta zostało zmienione, a z konta zniknęło 150 tys. zł.

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

5 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Iwona
5 lat temu

No bank zwróci 150 tys skoro będący w umowie pracownik Banku pomógł w kradzieży

El kaczkin
5 lat temu

A skad on mial te 150 tyś? Pewnie ukradł jak owsiak.

Ty
5 lat temu

A, ja się pytam kto jest właścicielem konta na które wpłynęła kasa albo na jakie dane została wypłacona w kasie placówki.

Aaa
5 lat temu

A teraz jeszcze wszystkie dane poczcie chcą udostępnić wielce rodo wprowadzili a teraz z naszymi danymi robią co chcą . Banki powinny mieć zakaz udostępniania czegokolwiek przez telefon , wszystkie sprawy dotyczące dostępu do konta powinny być załatwiane w placówce bankowej z dowodem osobistym i to razem z wszystkimi współwłaścicielami konta a nie że ktoś hasła zapomni albo zablokuje konto wpisując błędnie hasło zadzwoni i już ma odblokowane konto . Zablokowałem sobie konto ,zapomniałeś hasła to niestety ale będziesz musiał pofatygować się do placówki banku osobiście a nie przez telefon odblokować . I to już w jakiś sposób utrudni takie kradzieże .

bank
5 lat temu

Nazwa banku – i wszyscy usuwamy z tego badziewia konta . Gazeta boi sie podać nawy ?

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check