Zakończono proces oceny zgłoszeń w przetargach dotyczących projektowania i konstrukcji dwóch fragmentów drogi S17: Piaski – Łopiennik oraz Krasnystaw – Izbica, o łącznej długości 35 km. Najkorzystniejsze propozycje zostały przedstawione przez firmy Intercor i Mostostal Warszawa.
695,5 mln zł – na realizację odcinka Piaski – Łopiennik
Blisko 2,5 tysiąca zapytań od wykonawców dotyczących budowy nowych odcinków s – 17. Zorganizowano też spotkanie, aby omówić szczegóły zamówienia w kontekście nowych wytycznych techniczno-budowlanych wynikających z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 22 czerwca 2022 r. Wszystkie te działania ułatwiły stronom poprawne oszacowanie kosztów.
Odcinek Piaski – Łopiennik, o długości 16,6 km, przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany (droga S17 będzie się tutaj łączyć z trasą S12 Piaski – Dorohusk). Inwestycja m.in. obejmuje budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.
Krasnystaw — Izbica to inwestycja o wartości 936,6 mln zł
Odcinek Krasnystaw – Izbica, o długości 18,8 km, zacznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem. Początkowo trasa przebiegać będzie w śladzie obecnej DK17, następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Przekroczy linię kolejową nr 69 relacji Rejowiec – Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego. Powstaną trzy węzły: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica. Planowana jest też budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych Ostrzyca oraz obwodu utrzymania drogi ekspresowej w okolicach Krasnegostawu.
Co powstanie dzięki tym inwestycjom drogowym
Oba planowane odcinki wymagają specjalistycznych obiektów inżynieryjnych. Równolegle z nową dwujezdniową drogą ekspresową powstaną, drogi do obsługi ruchu lokalnego, odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów. Stawiamy na rozwiązania przyjazne faunie. Zamontowane zostaną urządzenia chroniące środowisko, ekrany akustyczne, a także przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie też system zarządzania ruchem.
Ze stolicy do granicy — drogi ekspresowe ułatwią podróż
Droga ekspresowa S17 na odcinku Piaski – Hrebenne to ważny fragment całego ciągu S17 Warszawa – Lublin – Zamość – Tomaszów Lubelski – Hrebenne (granica państwa). To także droga międzynarodowa E372 prowadząca z Warszawy do Lwowa. Trasa ta będzie się łączyć na węźle Piaski Wschód z drogą ekspresową S12 Piaski – Dorohusk. Poprzez wybudowane odcinki S12 na wspólnym przebiegu z S17 oraz istniejące węzły na obwodnicy Lublina, połączy się także z drogą ekspresową S19 (Via Carpatia).
Dodaj swój komentarz