Wyższe oceny na świadectwie dla wszystkich uczniów na koniec roku? Apel Rzecznika Praw Dziecka

Zdjęcie ilustracyjne | fot. shutterstock

Oceny na świadectwie wyższe o jeden stopień dla każdego ucznia na koniec roku szkolnego przez pandemię? Tego chce Rzecznik Praw Dziecka. Czy uczniowie z zagrożeniami zdadzą do następnej klasy?

Wyższe oceny dla wszystkich uczniów na koniec roku szkolnego

Pandemia koronawirusa w Polsce dotknęła wszystkich – także uczniów. Dobiegający końca rok szkolny 2019/2020 jest dla uczniów ogromnym wyzwaniem. Rzecznik Praw Dziecka staje w ich obronie i apeluje, aby nauczyciele wystawili wyże oceny oraz, aby wszystkie dzieci uzyskały promocję do następnej klasy.

„Nauka zdalna nie zawsze pozwoliła na zdobycie upragnionych ocen ani na ich poprawę. Zaapelowałem do nauczycieli i rad pedagogicznych o to, aby każdy uczeń miał na świadectwie notę z danego przedmiotu o jeden stopień wyższą, niż to wynika ze sprawdzianów, testów czy jednostkowych ocen, żeby wszyscy mieli promocję do następnej klasy” – apeluje Mikołaj Pawlak, Rzecznik Praw Dziecka.

Jak podkreślił, ostatnie trzy miesiące nie powinny być podstawą do tego, by uczeń nie mógł przejść do następnej klasy. – „Okres ostatnich trzech miesięcy bez wątpienia dotknął wszystkie dzieci i myślę, że to będzie to właściwa forma docenienia ich trudu i zachęta do dalszej pracy. Wierzę, że we wrześniu uda się wrócić do szkół i nadrobić wszystkie zaległości” – wyjaśnia.

>>> Czytaj także: W tym roku szkolnym uczniowie nie wrócą już do szkół. Ostatni miesiąc zdalnej nauki



WASZE KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.