Ważny temat? Prześlij newsa!

WSK będzie produkowana w Lublinie? Ursus złożył propozycję

Spotted Lublin

Reaktywacja motocykli WSK nie będzie miała miejsca w zakładzie PZL-Świdnik, bo ten koncentruje się na produkcji lotniczej. Kto w takim razie miałby produkować „wueski”? Trwają rozmowy z Ursusem.   Motocykle w Świdniku były produkowane od 1955 do 1985 roku. Przez 30 lat produkcji w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego PZL wyjechało ponad 1,6 miliona sztuk jednośladów. WSK był ostatnim polskim […]

Reaktywacja motocykli WSK nie będzie miała miejsca w zakładzie PZL-Świdnik, bo ten koncentruje się na produkcji lotniczej. Kto w takim razie miałby produkować „wueski”? Trwają rozmowy z Ursusem.

 

Motocykle w Świdniku były produkowane od 1955 do 1985 roku. Przez 30 lat produkcji w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego PZL wyjechało ponad 1,6 miliona sztuk jednośladów. WSK był ostatnim polskim motocyklem.

 

W 2015 r. pomysł reaktywacji słynnej „wueski” przeniósł się z marzeń pasjonatów tej marki na płaszczyznę biznesową. Jak informują władze Świdnika udało się znaleźć grono potencjalnych współpracowników i firm, które mogłyby udźwignąć finansowo tę inwestycję.

 

Jak na razie władze nie chcą zdradzić, kto będzie współpracował przy reaktywacji marki. Będzie dopiero wiadomo za około pół roku, kiedy to dojdzie do zawiązania konsorcjum i podpisania listu intencyjnego.

 

Wiadomo, że reaktywacja WSK nie będzie miała miejsca w Świdniku. Dlaczego? Ponieważ PZL-Świdnik należący do grupy Leonardo skupia się na swoim głównym biznesie, na produkcji śmigłowców. Motocykl będzie wytwarzany w innej fabryce, lecz nadal na Lubelszczyźnie.

 

Jak udało nam się ustalić, trwają rozmowy z Ursusem, który ma swoje fabryki w Lublinie. – Jesteśmy w rozmowach przede wszystkim z władzami Świdnika. Tutaj zaoferowaliśmy swoją bazę produkcyjną, w ramach której będziemy mogli wspomóc ten projekt w postaci produkcji komponentów na potrzeby WSK – informuje Karol Zarajczyk, prezes spółki Ursus SA.

 

Wiadomo już, że najmniejszą pojemnością, będzie silnik 125 ccm. Oprócz bazowej jednostki będzie również 250 ccm czy też model flagowy o pojemności 1000 ccm.

 

Pierwsze motocykle mogłyby zjechać z taśmy produkcyjnej za trzy lata.

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

10 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Marcin
8 lat temu

Popreram i trzam kciuki za powodzenie projektu!!!

Marek
8 lat temu

Kupię jako pierwszy! ☺

Piotr
8 lat temu

Pytanie o ceny czy i o ile będzie tańszy od Kawy W800 czy Bonevillki albo innej Hondy (z klasyków) . Kto da ABS kto da wtrysk kto da silnik ile punktów serwisowych będzie z pełnym osprzętem diagnostycznym i po przeszkoleniu ?

Sentyment do marki to jedno a prawa rynku w kapitalistycznym ustroju gospodarczym to już inna bajka.

Ale trzymam kciuki.

mariusz
8 lat temu

By nie bylo jak z marka Junak czy Romet, ze z legendy tylko nazwa a reszta made in China.

gero
7 lat temu

No szczękę otwieram ze zdumienia Jak miło czyta się taki informacje Dawna chwała powraca

Kacper
7 lat temu

Wreszcie nasze a nie Chińskie podróby

Bartosz
7 lat temu

wow! co za informacja 🙂 czekam z niecierpliwością ale czy coś już wiadomo o podjętych decyzjach?

Nikos
7 lat temu

W dniach 25-27.08 będzie zlot fanów polskiej motoryzacji, Ursus organizuje. Mają zaprezentować nowy model wueski 🙂 super!

Anka
7 lat temu

Teraz tylko czekać końca sierpnia aż zostaną upublicznione plany nowej WSK 🙂 wspaniała wiadomość!

Marek
7 lat temu

Super kolejna reaktywacja Polskiego produktu dzięki Ursusowi!

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check