Firma TPF, za blisko 9,7 mln zł, zajmie się przygotowaniem koncepcji programowej dla przyszłej drogi ekspresowej S12, na odcinku między Piaskami a granicą z Ukrainą w Dorohusku.
Dokumentacja będzie zawierała różne warianty rozwiązań technicznych drogi ekspresowej, umowa nakłada także obowiązek przeprowadzenia badań geologicznych w terenie. Koncepcja powinna być gotowa maksymalnie za 23 miesiące. Kolejne dwa ma potrwać opracowanie dokumentacji przetargowej, która pozwoli ogłosić przetarg i wyłonić wykonawcę robót budowlanych w trybie „projektuj i buduj”.
Mowa tu o liczącym blisko 75 km odcinku. Dwujezdniowa trasa S12 z dwoma pasami w każdym kierunku będzie zaczynała się na obwodnicy Piask i prowadziła w kierunku granicy z Ukrainą w Dorohusku. W jej ciągu pobiegnie m.in. obwodnica Chełma.
Nowa trasa S12 będzie biegła zupełnie nowym śladem i na zmianę omijała obecną drogę krajową nr 12 od północy lub południa. Obwodnica Chełma planowana jest po północnej stronie miasta. W ramach prac powstanie też siedem węzłów: Dorohucza, Siedliszcze, Chełm Zachód, Chełm Północ, Chełm Okszów, Chełm Wschód i Dorohusk oraz osiem miejsc obsługi podróżnych.
Inwestycja została podzielona na trzy zadania, które przewidują prace dotyczące czterech odcinków. Pierwsze z nich obejmuje fragmenty Piaski (koniec obwodnicy) – Dorohucza (węzeł „Dorohucza” – z węzłem) o długości ok. 13 km oraz Dorohucza (węzeł „Dorohucza” – bez węzła) – Chełm (węzeł „Chełm Zachód” – bez węzła) o długości ok. 21,5 km.
Drugi etap dotyczy samej obwodnicy Chełma, czyli drogi od węzła „Chełm Zachód” do węzła „Chełm Wschód”. Trasa obwodowa będzie liczyć ok. 17 km. Trzeci etap to odcinek od węzła „Chełm Wschód” (bez węzła) do Dorohuska o długości ok. 23 km.
Ważny temat? Prześlij newsa!
Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.
Bądź na bieżąco z Lublinem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!
Dodaj opinię