W takich warunkach przyjmowani są petenci w Miejskim Urzędzie Pracy w Lublinie

Warunki w jakich przyjmowani są petenci w Miejskim Urzędzie Pracy w Lublinie
Warunki w jakich przyjmowani są petenci w Miejskim Urzędzie Pracy w Lublinie | fot. nadesłane

Brak stolika do wypełniania dokumentów, przedsionek służący jako miejsce poboru dokumentów oraz do składowania wiadra z mopem i brudną wodą – w takich warunkach przyjmowani są interesanci w Miejskim Urzędzie Pracy w Lublinie.

O sytuacji zaalarmował nas jeden z Czytelników. Chodzi o warunki, w jakich przyjmowani są petenci w Miejskim Urzędzie Pracy przy ul. Niecałej w Lublinie.

„Może ktoś się zainteresuje, w jaki sposób mają ludzie wypełniać papiery w urzędzie pracy na ul. Niecałej. Mały stoliczek, na którym stoi pełno plastikowych skrzyneczek z papierami, a samo pomieszczenie (przedsionek) ma 4-5 mkw.” – skarży się jeden z Czytelników.

„Nie ma nawet stolika do wypełnienia papierów – dziś Pani wypełniła dokumenty na kolanie, a w rogu pomieszczenia stało wiadro z brudną wodą i mopem. Dalej można tylko wrzucić do urny wypełnione papiery. Nawet nie wiadomo czy są kompletne, bo nie ma kogo się dopytać” – dodaje i przesyła zdjęcia.

Warunki w jakich przyjmowani są petenci w Miejskim Urzędzie Pracy w Lublinie
Warunki w jakich przyjmowani są petenci w Miejskim Urzędzie Pracy w Lublinie | fot. nadesłane
Warunki w jakich przyjmowani są petenci w Miejskim Urzędzie Pracy w Lublinie
Warunki w jakich przyjmowani są petenci w Miejskim Urzędzie Pracy w Lublinie | fot. nadesłane

Zmiana sposobu obsługi klientów MUP w Lublinie

„Wszystkie zaplanowane indywidualne wizyty i konsultacje osób bezrobotnych u doradców klienta nadal odbywają się drogą telefoniczną i elektroniczną, a wyznaczonym miejscem do pozostawienia dokumentów pozostają urny zlokalizowane przy schodach. Rekomendujemy załatwianie wszelkich spraw drogą telefoniczną, pocztową, pocztą elektroniczną oraz przez skrzynkę podawczą e-PUAP i portal praca.gov.pl” – czytamy na stronie Miejskiego Urzędu Pracy w Lublinie.

„Klienci urzędu w sprawach pilnych, wymagających bezpośredniego kontaktu z pracownikiem MUP w Lublinie są umawiani na konkretne dni i godziny, po uprzednim kontakcie telefonicznym lub e-mailowym i przyjmowani w wyznaczonych stanowiskach obsługi na holu głównym (parter urzędu). Do budynku klienci wpuszczani są z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, reżimu sanitarnego i dystansu społecznego” – informuje MUP.

Komentarz rzecznika Miejskiego Urzędu Pracy w Lublinie

„Obsługa klientów nie odbywa się w uwidocznionym na zdjęciu przedsionku przy drzwiach wejściowych do budynku tylko na holu głównym zlokalizowanym na parterze urzędu. Tam też- przy Punkcie Informacji, gdzie cały czas przyjmują interesantów pracownicy MUP- ustawiona jest urna na dokumenty, a każda osoba, która potrzebuje potwierdzenia wpływu dokumentów czy informacji nt. sposobu ich wypełniania otrzymuje stosowną pomoc” – wyjaśnia Monika Różycka-Górska, rzecznik prasowy Miejskiego Urzędu Pracy w Lublinie.

„Wspomniane w artykule wiadro z wodą nie stało w miejscu obsługi interesantów, tylko w przedsionku przy wejściu do budynku, a jego lokalizacja podyktowana była warunkami pogodowymi, które powodowały nadmierne nanoszenie błota i śniegu stąd też personel sprzątający firmy zewnętrznej obsługującej urząd stale, na bieżąco za pomocą akcesoriów do sprzątania, w tym wiadra je usuwał, dbając, by nie doszło do wypadku w wyniku np. poślizgnięcia się przy wchodzeniu interesantów na teren urzędu. Ponadto w dobie pandemii niemożliwe jest grupowanie ludzi przy stolikach, gdyż zgodnie z obowiązującymi przepisami wszyscy musimy przestrzegać dystansu społecznego i reżimu sanitarnego” – dodaje.



Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Chyba babki w urzędzie były dla kogoś niezbyt miłe (jak zawsze) i ktoś podkablował xD