Resort finansów ostrzega przed próbami manipulacji i wyłudzenia pieniędzy pod pretekstem konieczności wpłaty na konto urzędu skarbowego. Oszuści dzwonią do podatników, podając się za pracowników urzędów skarbowych i żądają płatności poprzez dokonanie transakcji w bankomacie/wpłatomacie za pomocą BLIK.
BLIKiem tylko w e-US
Podatnicy mogą opłacać podatek za pomocą systemu płatności BLIK wyłącznie po zalogowaniu do serwisu e-Urząd Skarbowy (e-US) i w usłudze Twój e-PIT. Pracownicy administracji skarbowej nigdy nie dzwonią z żądaniem dokonania płatności za pomocą BLIK. W przypadku odebrania takiego połączenia należy zachować szczególną ostrożność i nie podejmować pochopnych decyzji.
Co robić po próbie oszustwa?
W przypadku zetknięcia się z próbą oszustwa, podatnicy powinni zgłaszać wszelkie podejrzane incydenty za pomocą platformy CERT, która służy do zgłaszania oszukańczych domen, smsów i innych incydentów w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Czy spotkałeś się z próbą oszustwa? Podziel się swoją historią w komentarzach i udostępnij ten artykuł, aby ostrzec innych!
Ważny temat? Prześlij newsa!
Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.
Bądź na bieżąco z Lublinem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!
Dodaj opinię